Kahramanmaraşlı ortaya aklı selim bir proje koyup onun peşine koştuğunu görmek çok zordur. Yıllardır bunu yapamadık..
Bir dönem : Kahramanmaraş Kayseri Demir Yolu diye tutturdu.. durdu.. her gün istedik..
Sevgili dostum Serdar Erdoğanyılmaz , işin mühendisi olarak: Kahramanmaraş Kayseri karayolunun yakından Kayseri’ye Demiryolu İstemek Aya Merdiven dayamak gibi bir şey !” dedi.. Eğimin kurtarmayacağını bilimsel olarak ortaya koydu bundan kurtulduk.. çok şükür..
Kahramanmaraşlı sanki Kayseri’ye taşınıyor sanırsınız, oysa otobüs seferlerine baktığımız zaman , Ankara otobüslerinde ya bir kayseri yolcusu çıkar yada hiç çıkmaz.. Kayseri’den Kahramanmaraş’a gelişte de öyle.. ama biz Kayseri’ye tren isteriz !
Gelelim hızlı tren aşkına
Kahramanmaraşlı: Narlıya hava alanı önce Antep istedi biz istemedik, biz istedik antep istemedi.. biz de orta yerde kaldık..Kahramanmaraş, Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Kıbrıs Almanya, İngiltere, Sudi Arabistan uçak seferini bile hal edememişken, bugünlerde herkes bir ağızdan Kahramanmaraş’a hızlı tren isteriz ! diye koro halinde türkü söylüyor..
Hızlı Tren Geldi, yolcu var mı ?
Kahramanmaraş Nurdağ arasında yapılacak bir hatla Kahramanmaraş’a hızlı tren gelmiş olmaz, bugün Uçak şirketlerinin yeterince yolcu bulamadığı için sefer koymadıkları Kahramanmaraş Hava alanı gibi.. yeterince yolcu olmadığı için Kahramanmaraş’a Nurdağ dan saplama hızlı tren gelmeyecek bu yatırım ölü bir yatırım olacaktır.
Şunu istesek daha mantıklı olur: Nurdağına güzel bir istasyon, oradan Kahramanmaraş’a tren saatlerinde ücretsiz otobüs servisi
Kahramanmaraş, Kilis, İslahiye, Hassa, Kırıkhan, Altınözü başta olmak üzere bölge insanı bu istasyonu kullanır ki mantıklı bir yatırım olur..
CHP Hızlı Tren Açıklaması yapıyor Ak Parti karşı açıklama yapıyor, sosyal medya da hızlı tren şarkıları çalıyor ama biri çıkıp gerçekleri söylemeye gücü yetmiyor..
Aman şu kızar mı ? aman bu küser mi ? deyimleri ile bir birimizi oyalıyoruz..
Ak Parti: kadim şehrimiz için toplam bedeli 930 Milyon lira olan yatırımların ihale ve sözleşmelerini yaptık.
Bakın ölü yatırım: hızlı tren hattının Kahramanmaraş bağlantısı Projesinin tamamlanması ile Adana-Gaziantep hızlı demiryolu hattı ile Nurdağı’ndan ayrılarak 50 Km’lik Kahramanmaraş hızlı demiryolu hattı birleştirilecek ve Kahramanmaraş merkeze hızlı tren bağlantısı sağlanmış olacaktır.
Yapımına başlanılan Konya-Karaman, Mersin-Adana, Bahçe-Nurdağ hızlı demiryolu hattı ve yatırım programındaki diğer hatların tamamlanmasıyla İstanbul’dan Kahramanmaraş’a hızlı demiryolu bağlantısı sağlanmış olacaktır. “ bu ak partinin açıklaması..
Gelelim işin gerçek yüzüne :
Hızlı treni getirecek kadar : Kahramanmaraş İstanbul yolcusu bula bilecek miyiz ? siz buna inanıyor musunuz ?
Ak Parti açıklaması : Kahramanmaraş, Gaziantep(Nurdağı) Uzunluk 50 km Dizayn Hızı 200 km/sa Tünel adeti/ m 2 adet / 1470 m Köprü adeti / m 10 adet / 1640 m PROJE BİLGİLERİ İhale tarihi 22.06.2017 ( Etüt-Proje) Sözleşme Tarihi Yer Teslim Tarihi 26.12.2017 (Etüt-Proje) 01.02.2018 (Etüt-Proje) Yüklenici firma Etüt proje : ERKA-AS MÜH. Sözleşme Bedeli 3,4 milyon TL ( Etüt-Proje) Tahmini Yapım Bedeli 2 milyar TL (AÜEST) Tahmini Bitiş Tarihi 2021 2.ÇEYREK (Etüt-Proje)
Kahramanmaraş ve Nurdağ arasında yaklaşık 50 kilometre uzunlukta, 200 km/saat hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demiryolu projesiyle konforlu ve rahat seyahat imkanına kavuşacağız.
Ancak üzülerek görüyoruz ki, CHP Kahramanmaraş Milletvekili, bunca yatırımı görmezden gelip kara propaganda ile Kahramanmaraşlı hemşerilerimizin gözünün içine baka baka yalan söylemektedir. Paylaşıma konu ihale Gaziantep-Mersin hızlı tren hattının ana arter ihalesidir, bağlantı yolları ihalesi bilahare yapılacak ve Kahramanmaraş’ımızı da bağlayacağız. Sadece bir ay içersinde 930 milyon liralık dev yatırımı yok sayan Sn. Öztunç, elbette ki kendine yakışanı yapıp Hızlı tren bağlantı hattı projesine de kara çalmayı tercih etmiştir,” diyorlar..
Sanıyorum CHP Genel Başkan yardımcısı sayın Ali Öztunç, “ Kahramanmaraş hızlı tren getireceğiz diye boşa para harcama yapacağınıza Nurdağ güzel bir istasyon yapın dese daha doğru siyaset yapmış olacağını düşünüyorum..
Kahramanmaraş , İstanbul Hızlı Tren Projesinde , Uçak doluluğu gibi, otobüs doluluğu gibi hızlı treni doldurur her gün sabah İstanbul gider akşama geri döneriz diyorum..(!)
Rüya görmeyi bıraksak bir uyansak da gerçeklerin peşine düşsek daha doğru politika yapmış olacağız diye düşünüyorum..
Bu memleketin parasına yazık, ölü yatırım olacak yolcu olmadığı için Kahramanmaraş İstanbul seferi de hiçbir zaman yapılamayacaktır.
Bizden söylemesi..
İyi günler