-ASCE’DEN ÇALIŞANLARINA İFTAR YEMEĞİ, ASCE İnşaat A.Ş. çalışanları, Kurucu Başkan Abdulkadir Konukoğlu’nun verdiği iftar yemeğinde aileleriyle birlikte bir araya geldi.Mutfak Sanatları Merkezi’nde düzenlenen yemeğe, SANKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Konukoğlu, ASCE İnşaat A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Uğur ve ASCE İnşaat A.Ş. Genel Müdürü Arif Çağlı da katıldı.ASCE İnşaat A.Ş. Kurucu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, yaptığı konuşmada, konuklarının Ramazanını kutladı ve aileleriyle birlikte sağlıklı bir ömür temenni etti.İftar yemeği sırasında yapılan çekilişle 5 şanslı konuk altın kazandı. GAZİANTEP ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZMİ DERNEĞİ KURULDUGaziantep Uluslararası Sağlık Turizmi Derneği kuruldu. Dernek başkanlığına, Dr. Yusuf Ziya Yıldırım getirildi.Derneğin amacı, Gaziantep’in sağlık turizmi potansiyelinin tanıtılması, stratejik konumu ile sağlık turizmi gelirlerinin artırılması hedefiyle sağlık turizmi altyapı çalışmalarının geliştirilmesi, sağlık turizmi ve turistin sağlığı ile ilgili izlenecek süreçler ve uygulamaların geliştirilmesi olarak belirlendi.İftar yemeğinde bir araya gelen dernek başkanı ve üyeleri, yapacakları çalışmalar konusunda görüşme fırsatı da buldu.Dr. Yıldırım, “Şehrimiz sağlık turizmi alanındaderneğimizin de katkılarıyla mevcut dinamikleri harekete geçirme ve sinerji yaratma açısındanönemli bir noktaya ulaşacaktır. Sağlık turizminde Global Destinasyon Gazişehrimiz olacaktır” dedi. SANKO OKULLARI ÖĞRENCİSİNİN BAŞARISIKANGURU MATEMATİK YARIŞMASINDA TÜRKİYE İKİNCİLİĞİSANKO Okulları öğrencisi Vahit Alp Hıdıroğlu, Kanguru Matematik Sınavında kendi yaş grubu içerisinde Türkiye ikincisi oldu.Kanguru Matematik Sınavı’nda yüzde 5’lik dilime girerek ilk aşamayı geçen SANKO Okullarının 10 öğrencisi Türkiye finallerine katıldı. Final sınavından 12. Sınıf kategorisinde büyük bir başarı sağlayan Vahit Alp Hıdıroğlu Türkiye ikincisi olmayı başardı.İstanbul Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen ödül töreninde SANKO Okulları öğrencisi Vahit Alp Hıdıroğlu plaket, madalya ve Kanguru Matematik Eğitim Bursu ödülünü aldı.SANKO Okulları Genel Müdürü Fırat Mümtaz Asyalı, öğrencisi Vahit Alp Hıdıroğlu’nun Türkiye İkinciliğine Gaziantep’in ve SANKO Okullarının adını yazdırmasının gururunu yaşadıklarını belirterek, öğrencisini ve emeği geçen öğretmenleri kutladı.KANGURU MATEMATİK SINAVI NEDİR?Kanguru Matematik Sınavı, Fransa merkezli "KangourouSansFrontieres" Derneğine bağlı olarak 80 ülkede uygulanıyor. Derneğin kurucu ve yöneticileri Uluslararası Matematik Olimpiyatlarında da yöneticilik yapan farklı ülkelerden akademisyen ve matematikçilerden oluşuyor.Kanguru Matematik Sınavı uygulandığı ülkelerde genellikle Üniversiteler, Matematik Dernekleri, akademisyenler ve Milli Eğitim Bakanlıkları tarafından organize ediliyor. Türkiye'de Kanguru Matematik Sınavını Organize edenler yine farklı üniversiteler ve okullardan akademisyen ve öğretmenlerden oluşuyor.Kanguru Matematik Sınavı; öğrencilere matematik dersinde edindikleri becerileri uluslararası düzeyde sergileme, ulusal ve uluslararası düzeyde matematik bilgi ve sevgisini yaygınlaştırma, uluslararası düzeyde ortak bir matematik kültürü oluşturma ve ezbere dayalı matematik bilgisinden ziyade yaratıcı matematik düşünce sistemlerini geliştirmek amacıyla düzenleniyor.Final sınavına katılan öğrencilerden ilk yüzde 20’ye giren öğrencilere “Başarı Sertifikası”, ilk yüzde 10’a giren öğrencilere madalya, ilk yüzde 3’e giren öğrencilere ve okullarına başarı plaketi, 3, 4, 5 ve 6’ıncı seviyelerinde birinci olan öğrencilere tablet bilgisayar verilecek. 7, 8, 9 ve 10’uncu sınıf seviyelerinde birinci olan öğrenciler Kanguru Matematik Kampına katılma hakkı, 8, 9, 10 ve 11’inci sınıf seviyelerinde ikinci olan öğrenciler ise Matematik Köyü Yaz Programına Burslu olarak katılacak. SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARIUZMAN PSİKOLOG, ÇİFT VE AİLE TERAPİSTİ MELİS TÜMER SÜYÜR: “SINAVLAR, PSİKOLOJİK ETKİLERİ AÇISINDAN SON DERECE ÖNEMLİDİR”SANKO Üniversitesi Sani Konukoğlu Uygulama ve Araştırma Hastanesi Uzman Psikoloğu Çift ve Aile Terapisti Melis Tümer Süyür,“Türkiye’de her yıl milyonlarca genci ve ailesini etkileyen sınavlar, psikolojik etkileri açısından son derece önemlidir” dedi.Sınav dönemi öncesinde, sınav kaygısı ve başa çıkma yolları ile ilgili açıklama yapan Süyür, fiziksel, duygusal ve sosyal olarak yaşamlarının en zor yıllarında gençlerin bir de istediklerieğitimi almak için yaşadıkları stres ve belirsizliğin, onların endişelerini daha da yoğunlaştırdığını söyledi.Sınava hazırlık sürecinde öğrenciler kadar ebeveynlerinde heyecanlı bir bekleyiş içerisinde olduğunu belirtenSüyür, “Sınava hazırlanan pek çok gencin ve ebeveynin benzer duyguları yaşadığı bu süreçte yaşanan duyguların ve sürecin doğru yönlendirilmesinin sınav performansına olumlu katkısı bilinmektedir” ifadelerine yer verdi.ERGENLİK NEDİR?Ergenlik döneminin erinlik ile başlayıp yetişkinliğe kadar süren, hızlı bedensel, ruhsal, sosyal değişiklikleri kapsayan, çocuklukla yetişkinlik arasında bir geçiş dönemi olduğunu ifade eden Süyür, bu dönemin, doğduğu andan itibaren sürekli gelişim içinde olan bireyin en önemli ve en uzun gelişim dönemi olduğuna vurgu yaptı.Süyür, “Ergenlik, kendini yönetme ve kararlarını verme yeteneğinin kazanıldığı bir geçiş dönemi olarak tanımlanabilir. Yaşamın zor, karmaşık ve çalkantılı bir dönemidir. Ve tam da böyle karmaşık bir dönemde sınav stresi yaşama, başarılı olma duygusu geliştirirler” diye konuştu.ERGENLERİN YAŞADIĞI KAYGILARErgenlik döneminin bireyin kendisi ile ilgilendiği dönem olduğunu anımsatan Süyür, ergenlerin sağlık, kişilik, aile ve ev ortamı, sosyal ilişkiler, din, ahlak, siyaset, sınav, meslek ve okulla ilgili olmak üzere farklı türde kaygılar yaşayabileceklerine dikkat çekti.KAYGI NEDİR?Kaygının kaynağı belirsiz korku olduğunu vurgulayan Süyür, şöyle devam etti:“O halde korku nedir? Korku, herkes tarafından tehlikeli olarak kabul edilen bir duruma karşı yaşandığı halde, kaygı kişinin kendisinin ürettiği bir duygudur. Genel olarak olumsuz duyguların yaşandığı durumlar kaygının ortaya çıkmasına sebep olur. Kaygı temelde yaşadığımız olaydan değil, yaşadığımız olaylara yüklediğimiz anlamlardan, yorumlardan kaynaklanır.Duruma bağlı olarak gelişen kaygı, o şartlar içinde yaşanır ve kişiyi zorlayan durumun bitişi ile birlikte kaygıya ilişkin belirtiler de ortadan kalkar. Kaygılı insanların olaylara bakış biçimi oldukça karamsardır. Günlük olağan sorunları bile dünyanın sonu gelmişçesine yaşarlar. Kaygının gelişimi çok karmaşıktır. Kaygı, kökenini bireyin çocukluk yaşantısından alır. Bu yaşantı, çocuğun ana babası, yakın arkadaşları ve öğretmenleri ile olan ilişkilerinden kaynaklanır. Kaygı, çocuğun çevresindeki kaygılı insanların varlığı ile gelişir. Çocukluğu izleyen ergenlik döneminde de ana baba ya da diğer yetişkinlerin tutumları kaygı düzeyini etkiler.”SINAV KAYGISI VE NEDENLERİSüyür, sınav kaygısının sınav öncesi öğrenilen bilginin sınav sırasında kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun duygu hali olduğunu, kaygının bir türü olan sınav kaygısının temelinde de öğrencinin sınava yüklediği anlam ve değerler bulunduğunu anımsattı.“Kaygı tek bir nedene bağlı olarak ortaya çıkmaz, bir ya da birden fazla nedeni olabilir: Çevresindeki insanların (Ebeveyn, arkadaş, öğretmen vb.) kendisi hakkındaki değerlendirmelerine çok önem vermesi vs. gibi etkenler kaygıyı tetikler” diyen Süyür, ailelerin öğrencinin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerine uygun olmayan yüksek beklentileri ve öğrencinin, mükemmeliyetçi, rekabetçi ve kontrolü elinde tutmak isteyen bir yapıya sahip olmasının kaygıya yol açan etmenlerden olduğunu kaydetti.SINAVA DOĞRUSüyür, sınava girecek öğrencilere şu tavsiyelerde bulundu:“-Sınava bir hafta kala konu eksiklerini belirleyip bilgi eksiklerinizi tamamlamaya çalışın.-Öğrendiğiniz ve bildiğiniz konuları tekrarlayarak pekiştirmeye çalışın.-Belirli sürelerle kendinize deneme sınavı uygulayın.-Sınav günü zinde olmanızı sağlayacak uyku düzeninizi daha önceden oluşturun.-Fazla yorucu ve ağır olmayan fizik egzersizleri yapın. Dengeli beslenin.-Sizin gibi sınava hazırlanan diğer öğrencilerle bir araya geldiğinizde sınavla ilgili konuşmamaya özen gösterin.-Sınava son iki gün kala çalışmalarınızı tamamlayıp kendinizi rahatlatmaya çalışın.”SINAVDAN BİR GÜN ÖNCE YAPILABİLECEKLERSüyür, sınavdan bir gün öncesi için ise öğrencileri şu konularda uyardı:“Gün içerisinde sınavla ilgili herhangi bir çalışma yapmayın. Sizi yoracak faaliyetlerden ve moralinizi bozacak haberlerden uzak durun.Yatmadan önce sınavda yanınızda götüreceğiniz belgeleri hazırlayın (sınava giriş ve kimlik belgesi, nüfus cüzdanı, bir fotoğraf, en az iki adet koyu siyah ve yumuşak uçlu kurşun kalem, leke bırakmayan ve yumuşak silgi, kalemtıraş). Normal yatış saatinizde uyumaya özen gösterin.”SINAV ANI / SINAV BAŞLAMADAN ÖNCE Süyür, “Heyecanlandığınızı fark ettiğinizde paniğe kapılmayın. Heyecan sınavın doğal bir sonucudur. Önemli olanın heyecanı paniğe dönüştürmemek olduğunu kendinize hatırlatın” uyarısında bulundu.SINAV BAŞLADIKTAN SONRASüyür, sınav başladıktan sonraise öğrencilerin şu noktalara dikkat etmesini istedi:“- Soruları cevaplamaya en iyi bildiğinizi düşündüğünüz ve kendinizi güçlü hissettiğiniz bölümden başlayın.-Bir soruyu yapamadığınızda endişeye kapılmak yerine sınavda yer alan farklı konulara ait diğer sorulara geçin. Ve sadece yeni soruyu düşünün. Soruyla inatlaşmayın.-Emin olmadığınız sorulara daha sonra bakmak üzere boş bırakın. Bir soru üzerinde gereksiz zaman harcamayın.-Başka adayların kaç soru yanıtladıkları ve neler yaptıklarıyla ilgilenmeyin.-Cevaplarınız bittiğinde, son bir kez kontrol edin. Cevap kağıdınıza kitapçık türünü işaretleyin. Kodlamalarınızda bir hata ya da kaydırma olmadığını kontrol edin.”AİLELER İÇİN ÖNERİLER“İyi bir sınav performansı için ele alınmış tüm bu öneriler siz anne babaların sınava yönelik olumlu tavır ve davranışlarıyla desteklendiğinde anlamlı olacaktır” diyen Süyür, sözlerini şöyle tamamladı:“Kaygı, bulaşıcı bir duygudur. Sizin sakin ve olumlu tavır geliştirmeniz, çocuğunuzun da sakin olmasını sağlayacaktır. Hiçbir şey çocuğunuzla sizin aranızda olan iletişim ve sevgiden daha önemli değildir. Önemli olan çocuğun, başarısız olsa da bu sevgi ve iletişimin süreceğinin devam edeceğini hissetmesi, kendi gücünü sınayarak hatalarından ders çıkarmasına izin verilmesidir. Tüm bunların dışında nefes egzersizleri ve gevşeme egzersizleri kaygıyı azaltmaya yardımcı olacaktır. Kognitif terapi bilişsel davranışçı yaklaşımla çalışılırsa soruna yönelik kaygı için ev ödevleri, düşünceyi değiştirme egzersizleri eşliğinde terapiler, sorunu anlamaya ve çözümüne yönelik metotlar geliştirmek kaygıyı azalttığı gibi kişinin kendisine güvenini de destekler. Bu çalışmayı destekleyen BileşselDavranışçı Terapi yaklaşımına uygun terapi yapan uzmanlardan destek alabilirsiniz.Çocuklarınıza verebileceğiniz en güzel destek stres yaratabilecek her türlü diyalogdan uzak durup her koşulda ve durumda kendilerini desteklediğinizi hissettirmeniz olacaktır.”
BÖLGESEL
28 Mayıs 2019 - 09:34
Güncelleme: 28 Mayıs 2019 - 09:41
SANKO GAZİANTEP HABERLERİ (4)
BÖLGESEL
28 Mayıs 2019 - 09:34
Güncelleme: 28 Mayıs 2019 - 09:41