BİLGİLİ ÖĞRENCİLER ÖDÜLLERİYLE BULUŞTU“Kahramanmaraş Bilgiyle Buluşuyor Ödül Töreni”Eğitime destek konusunda yeni bir çağ başlatan Onikişubat Belediyesi, Kahramanmaraş Bilgiyle Buluşuyor projesinde büyük başarı elde etti.Eğitime yatırım, insana yatırım düşüncesiyle hizmet ettiğini belirten Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek, milyonlara imza attığı bu proje ile öğrencilerin okuma oranını arttırırken, eğitime de ciddi oranda katkı sağladı.İl Milli Eğitim Müdürlüğüyle ortak yürütülen ve bu yıl 73 bin toplamda 153.500 kitap basımı gerçekleştirilen Kahramanmaraş Bilgiyle Buluşuyor projesinin son yılında dağıtılan kitaplardan başarı oranlarını tespit etmek amacıyla sınava tabi tutulan öğrenciler, 88.000 kişi sayısı ile hiçbir zorunlulukları olmadığı halde sınavlara katılım sağlamıştı. Büyük ses getiren projenin sadece son yılında 800.000 okuma elde edilirken, başladığı günden bu yana toplamda 1 milyon 660 bin okuma oranına ulaşıldı.Son final sınavının ardından öğrenciler Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde ödül töreni heyecanını yaşadı.Ödül Törenine Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Adayı Ahmet Özdemir, Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek, İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Akkurt, Onikişubat İlçe Milli Eğitim Müdürü Enver Gökşen, okul müdürleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.Ödül töreni öncesinden konuşma yapmak üzere sahneye davet edilen İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Akkurt bir teşekkür konuşması yaparak, şu ifadelere yer verdi.“Bugün 4 yıl önce çok küçük imkânlarla başladığımız ve bugün hakikaten onurla gururla bütün Türkiye’ye mal ettiğimiz projemizin ödül töreninde bir aradayız. 3 yıldan beri Kahramanmaraş Valiliği, Milli Eğitim Müdürlüğü ve Onikişubat Belediyemizin bir protokol çerçevesinde uyguladığı ve Kahramanmaraş’taki bütün öğrencilere ulaştırdığımız kitap sayısı sadece bu yıl 73 bini aştı. Hiçbir zorunluluk olmadığı halde 88 bin öğrencimiz bu okuma faaliyetlerine katıldı. Bizim buradaki aslında amacımız bir yarışma yapmak değil. Bizim buradaki temel amacımız Kahramanmaraş’ın özünde beslediğimiz eğitim, kültür ve medeniyet kenti olan bu şehri okuma, yazma ve medeniyet anlamında çok daha derinlere indirip, çok daha kıymetli insanlara yetişmesini sağlamaya zemin hazırlamak. Bunun içinde sadece teşvik etmek anlamında bir sınav yapıyor sınavın sonunda da ödüller veriyoruz. Bu vesile ile biz Kahramanmaraş’ta bugün itibarıyla bu dört yıllık süre içerisinde 1,5 milyon okuma oranını geçtik. Bu projenin sayesinde Milli Eğitim bakanlığının dikkatini çektik.”Konuşmasında Onikişubat Belediyesi’nin vermiş olduğu desteklerden bahseden Akkurt, özverili çalışmalarından bahsederek, Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek’e seslendi.“Sayın Hanefi Başkanım ben Çukur Hisar tarafındaydım. Oraya gittiğimde sizin hem okullarınıza hem de köylerinize yaptığınız katkıları ve emekleri gördüm. Oraya gittiğimde Bilgi ve Kültür Evlerini, sokaklara döşenmiş parke taşlarını, okulumuzun bahçesine yapılmış okul parkları ve oyun alanlarını gördüm. Her alanda sizin katkılarınızı, çabalarınızı ve gayretlerinizi gördüğümü ifade ediyorum. Ve bu projenin bundan sonraki süreçte de daha geniş kitlelere ulaşmasını temenni ediyorum. Çünkü biz 4 yıl önce bu sürece başladığımızda ancak 20 bin öğrenciye ulaşabilmiştik. Bugün ise 88 bin öğrenciye ulaşmış olduk. Bundan sonrada bu süreç artarak devam edecek. Ben Milli Eğitim Müdürü olarak, Onikişubat Belediye Başkanı ve ekibine bu projeye ve bundan sonra ki yapacağımız diğer projelere katkılarından, desteklerinden ve çabalarından dolayı teşekkür ediyorum. Bu programın hayırlara vesile olmasını diliyorum.”Daha sonra konuşma yapmak üzere sahneye davet edilen Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek, böyle bir projede yer almasından dolayı mutluluğunu ifade ederek, fiziki çalışmaları yapmanın kolay olduğunu ama insana yapılan yatırımın her zaman öncelik olduğunu belirtti. Konuşmasında ülkelerin gelişmişlik endeksini değerlendiren Mahçiçek, yetişmiş donanımlı insanların en önemli faktör olduğuna değindi.Onikişubat Belediyesi olarak göreve geldikleri günden bu yana eğitim ve spor alanına ağırlık verdiğini belirten Başkan Mahçiçek, toplamda 80 milyon civarında yatırım yaptıklarını söyledi. Öğrencilerin şuan ki dönemde çok iyi şartlarda eğitim aldığını belirten Başkan Mahçiçek, öğrencilere “çok iyi şartlarda eğitim alıyorsunuz, kıymetini bilin” ifadelerini kullandı.“Bir dönem parçasını dahi alamadığımız insansız hava araçlarını bugün bizim gençlerimiz üretiyor ve satıyor” ifadelerini kullanan Başkan Mahçiçek, gençlerle gurur duyduğunu ve yeni projeler üreterek, ülkenin iyi noktalara gelmesini istediğini belirtti.Onikişubat Belediyesi’nin hizmetlerinden de bahseden Başkan Mahçiçek, Kırsalda yaptıkları 62 Bilgi ve Kültür Evi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile birlikte yürüttüğü Sosyal Etkinlik Merkezleri’nden bahsetti.Kahramanmaraş Bilgiyle Buluşuyor projesinde desteklerinden dolayı İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne teşekkür eden Mahçiçek, eğitim açısından her alanda faaliyet gösterdiklerinden bahsetti.Spor faaliyetlerine de önem verdiğini belirten Başkan Mahçiçek, çok kısa sürede halkın hizmetine sunacakları yüzme havuzlarından bahsetti.Konuşmasını “ sizlere sunduğumuz hizmetleri mutlaka değerlendirin, özellikle hanım kızlarımız okuyup kendini geliştirsin istiyorum” sözleriyle tamamlayan Başkan Mahçiçek, yakın zamanda 8. Sınıfların katıldığı Liseye Geçiş Sınavı için öğrencilerin başarılı sonuçlar alması hususunda temennilerde bulundu.Daha sonra bir konuşma yapan Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Adayı Ahmet Özdemir Onikişubat Belediyesi Hanefi Mahçiçek’i “ilçemizin babası” sözleriyle nitelendirerek, yaptığı hizmetlerden dolayı teşekkür etti. Öğrencilere Onikişubat Belediyesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından çok iyi imkânlar sunulduğundan bahseden Özdemir, eski dönemlerde çok zor şartlarda eğitim aldıklarını ifade ederek, “ bu imkânların kıymetini bilin” ifadelerini kullandı. Ayrıca kitap okumanın önemine değinen Özdemir,öğrencilerin kitap okudukça neler kazanabileceğini belirterek, böyle bir projeye katkı sağladıkları için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Onikişubat Belediyesi’ne teşekkür etti.Ödül Töreni sonunda dereceye giren öğrencilere 9 adet tam, 9 adet yarım, 9 adet çeyrek olmak üzere toplamda 27 altın ödülü verilirken, yarışma süresince öğrencilere destek veren danışman öğretmenlere de yarım altın verildi. Ayrıca finale girmeye hak kazanıp, derece alamamış öğrencilere de toplamda mansiyon ödülü verildi. Yarışma süresince yarışmayı takip eden komisyon üyelerine de ödül verilirken, tüm öğrencilere katılım belgesi verildi. Onikişubat Belediyesi İftar Programlarıyla Ramazan’da Gönüllere Taht KurduOnikişubat Belediyesi iftar programlarına ara vermeden devam ediyor. Saçaklızade, Çamlık ve Tavşantepe mahalle sakinleri ile Saçaklızade Camii önünde iftar programında bir araya gelen Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek, iftar öncesi vatandaşlarla tek tek selamlaşarak, sohbet etti.Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek, yaptığı konuşmada vatandaşa birlik ve beraberlik mesajı vererek, komşuluğun önemine değindi. Ayrıca vatandaşın bayramını da şimdiden tebrik eden Başkan Mahçiçek, “sağlık, mutluluk içerisinde nice bayramlara ulaşmayı Allah’tan niyaz ederim” ifadeleriyle cümlelerini tamamladı.Mahalle kültürünün de önemine değinen Mahçiçek, “ bu kabil programlarla bir araya geliyor, birlik ve beraberlik duygumuzu pekiştiriyoruz. Mahalle kültürü bizler için çok önemli. Biz bir arada daha güzel ve daha güçlüyüz. Bunun kıymetini bilerek birbirimize sahip çıkmamız gerekiyor hemşehrilerim” dedi. MAHÇİÇEK “ DAHA GÜZEL BİR ÇEVRE İÇİN FARKINDA OLUP, FARKINDALIK YARATALIM”Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek, Dünya Çevre Günü nedeniyle bir mesaj yayımladı. Mesajında daha temiz, daha düzenli ve yaşanılabilir bir Onikişubat için vatandaşlara çağrıda bulunan Mahçiçek, çevre konusunda hassasiyetini dile getirerek, şu ifadelere yer verdi.“ Gelişen teknoloji, nüfus artışı ve sanayileşme gibi faktörlerden kaynaklanan sebeplerle çevre kirliliği de doğal olarak artış gösteriyor. Bu noktada evreni korumak, sahip çıkmak asli görevimizdir. Bütün bireyler önce kendinden yola çıkarak, çevre bilinci ile yaşarsa, ekolojik dengeyi daha iyi koruyabiliriz. Biz Onikişubat Belediyesi olarak, üzerimize düşen bu sorumluluğu, görevi layıkıyla yerine getirmeye çalışıyoruz. Öncelikle farkındalık yaratmak adına bilinçlendirme çalışmaları yapıyoruz. Öğrencilerimiz için hazırladığımız Çevreci Nesil Eğitim Serisi ile onlara çevre bilincini aşılıyor, daha güzel, yaşanılabilir bir dünyayı anlatıyoruz. Diğer yandan atık yağların değerlendirilmesi, atık kâğıtların geri dönüşüme alınması, katı atıkların düzenli ve vaktinde toplanması gibi hususlarda ekip arkadaşlarımızla birlikte önemli çalışmalara imza atıyoruz.Onikişubat ilçemizin sınırları dâhilinde 2017 yılında 8,5 ton yağ topladık ve geri dönüşümünü sağladık. Ayrıca yıl içerisinde topladığımız yaklaşık 1000 kg atık pilin geri dönüşümünü sağlamamızın ardından, ağır metallerin toprağa karışmasını engelledik. Okullarımızda atık pilin zararları hakkında da bilgilendirme konferansları verdik.”Onikişubat Belediyesi tarafından 2017 yılı içerisinde toplanan ambalaj atık miktarının2397 ton olarak belirlendiği ifade eden Başkan Mahçiçek,geri dönüşüm bilincini topluma kazandırmak adına yapmış olduğu çalışmalardan birinin de, 55 siteye geri dönüşüm konteynerlerinden yerleştirmek olduğunu vurguladı.Ayrıca Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde gerçekleştirilecek olan çevre kurtarıcısı “Sıfır Atık” projesi hakkında bilgiler veren Mahçiçek,“Günlük ekmek israfının 12 milyon adet, yılda israf olan paranın 1.5 milyar dolar olan ülkemizde, ekmeklerin çöpe gitmesini önlemek suretiyle sitelerde kurmayı planladığımız ‘’ Bayat Ekmek Toplama’’ kutularıyla sıfır atık projesine katkı sağlamayı planlıyoruz.Sitelerimiz ve hanelerimiz için özel olarak tasarlanan Bitkisel atık yağ toplama bidonları hazırlatarak, hali hazırda toplamış olduğumuz atık yağ miktarını iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.Sıfır atık projesi kapsamında mavi kapak toplama kampanyası başlatarak, hem plastik geri dönüşüme katkı sağlamak hem de engelli vatandaşlarımıza tekerlekli sandalye temini sağlayarak onların gönlünü kazanmayı hedefliyoruz” dedi.Atıkların kaynağında ayrıştırılması ve atık çöp miktarının azaltılması amacıyla, 15 adet çift bölmeli geri dönüşüm konteynerinin Onikişubat ilçesine yerleştirileceğini ifade eden Başkan Mahçiçek, sitelere bırakılan geri dönüşüm konteynerlerinin sayısını iki katına çıkartarak, sıfır atık projesine katkı sağlanmayı planladıklarını belirtti.Ayrıca Onikişubat ilçesine prestij sağlayacak dev proje Rekreasyon Alan ile ilgili bilgilerde aktaran Başkan Mahçiçek, insanların doğayla iç içe olacağı 740.000 m² Türkiye’de tek, Avrupa’nın ise en büyük Rekreasyon Alanını inşa ettiklerini ifade etti. Burada doğayı korumak ve çevre bilinci ile hareket etmek adına yeşil alana ağırlık verildiğini belirten Mahçiçek, 303 adet hobi evleri ve endemik bitkilerin de barındığı bir alan olacağını söyledi.
İLÇE
05 Haziran 2018 - 00:39
Güncelleme: 05 Haziran 2018 - 00:44
ONİKİŞUBAT BELEDİYE HABERLERİ (3)
İLÇE
05 Haziran 2018 - 00:39
Güncelleme: 05 Haziran 2018 - 00:44





