ÇİFTÇİLERE ÇİLEK FİDESİ DESTEĞİ YAPILDI Kahramanmaraş Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğünce Türkoğlu ilçesi Çakıroğlu ve Kaledibi mahallesinde çiftçilere çilek fidesi desteği yapıldı. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından hazırlanan proje kapsamında çiftçilere %50 hibe destekli çilek fidesi desteği yapıldı. Kahramanmaraş Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü İhsan Emiralioğlu ve Türkoğlu İlçe Müdürü Halil Burç'un yanı sıra Türkoğlu Çilek Üreticileri Birliği Başkanı Hüseyin Kaplan ve Birlik üyeleri ile çiftçilerin katılımı ile çilek fidelerinin dağıtımı yapıldı. Ürün Kalitesini ve Miktarını Artırmayı Hedefliyoruz Fide dağıtım töreninde konuşan Kahramanmaraş Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü İhsan Emiralioğlu;" Çakıroğlu ve Kaledibi mahallelerimizde çilek öncelikli ve önem arz eden bir üründür. İl Müdürlüğümüzce hazırlanan ve Bakanlığımızca desteklenen proje kapsamında var olan çilek bahçelerini ve üretim miktarı ile üretilen ürünün kalitesini arttırmayı amaçlıyoruz. En önemli girdilerden olan ve yetiştiricilerin zaman zaman temininde zorlandığı fideleri Bakanlığın %50 destekli vererek, özellikle ilk defa çilek bahçesi tesis edeceklere ve diğer yetiştiricilere, önemli bir katkı sağladığını düşündüğümüz bu çalışmanın çiftçilerimize hayırlı olmasını temenni ediyorum. " ifadelerine yer verdi. Türkoğlu Gıda Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü Halil Burç;" İl Müdürlüğümüzce hazırlanan proje kapsamında Türkoğlu Çilek Üreticileri Birliğimizin girişimleri ile birlikte Çakıroğlu ve Kaledibi mahallelerimizde çiftçilerimize çilek fidelerinin dağıtımını gerçekleştirdik. Çiftçilerimize hayırlı uğurlu olmasını, bol bereketli ürünler elde etmelerini dilerim." dedi. Devletimiz Çiftçimizin Her Zaman Yanında Hibe destekli çilek fidesi dağıtımından duyduğu memnuniyeti dile getiren Türkoğlu Çilek Üreticileri Birliği Başkanı Hüseyin Kaplan; "Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığımız çeşitli vesilelerle çiftçiye gereken desteği veriyorlar. Bugünde yine İl Müdürlüğümüzce hazırlanan ve Bakanlığımızca desteklenen proje kapsamında çiftçilerimize %50 hibe destekli çilek fidesi dağıtıldı. İlgi alaka ve destekleri için Kahramanmaraş Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü İhsan Emiralioğlu ve Türkoğlu İlçe Müdürümüz Halil Burç Beylere şahsım ve çiftçilerimiz adına teşekkür ederim." dedi. KAHRAMANMARAŞ İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ GIDA KONTROL EKİPLERİ YENİ SEZON ÖNCESİ DONDURMA İŞLETMELERİNDE DENETİMLERDE BULUNDUDondurma sezonunun başlayacak olması nedeniyle İl Müdürü İhsan EMİRALİOĞLU, Gıda ve Yem Şube Müdürü Cihan EROĞUL ve Gıda Denetim ekipleri ilimizde faaliyet gösteren dondurma fabrikalarında denetimde bulundular.Denetimler sırasında dondurma fabrikalarının bina çevre düzenlemesi, sosyal tesisleri, üretim alanları, hammadde ve ürün depolarının fiziki şartları, hijyenik durumu, üretim koşulları, üretimde kullandıkları hammaddeleri, ambalaj malzemeleri, işletmede çalışan personelin çalışma düzeni ve koşulları denetlendi.Mevzu bahis işletmelerde mevcut gıda mevzuatlarıyla ilgili konularda işletme sahiplerine bilgilendirme yapılarak, dondurma üretiminin Kahramanmaraş ili için ne kadar önemli olduğu, işletme sahiplerinin sadece Türkiye içinde değil Dünyanın tüm bölgelerinde şehrimize özel olan Kahramanmaraş dondurmasının tanıtımını yapıp dışa açılması, ihracata daha çok ağırlık verilmesi ve ülkemizi bu güzide ürünümüzle temsil etmesi gerektiği konularında ve yeni sezonda dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgiler verildi.
GÜNCEL
05 Nisan 2018 - 16:28
Güncelleme: 05 Nisan 2018 - 16:30
Kahramanmaraş Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü Haberleri (2)
GÜNCEL
05 Nisan 2018 - 16:28
Güncelleme: 05 Nisan 2018 - 16:30





