BÜYÜKŞEHİR MECLİSİ 9 EKİM’DE TOPLANDIKahramanmaraş Büyükşehir Belediye Meclisi gündeminde bulunan maddeleri görüşmek üzere 9 Ekim 2018 Salı günü saat 13.30’da toplandı.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Meclis Toplantı Salonu’nda Başkanvekili Mehmet Akif Kahveci meclisin açılışında, Meclis Üyesi Yasemin Ayranpınar’ın babası Ali Sabancı’nın vefatından dolayı Meclis adına başsağlığı mesajını iletti.Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından günden dışı maddelerin gündeme alınmasına ilişkin teklifin oybirliği ile kabul edilmesinin ardından daha sonra gündem maddelerine geçildi.Gündemin 1. Maddesinde Emlak ve İstimlak Dairesi Başkanlığının mülkiyeti Büyükşehir Belediyemize ait İlimiz Onikişubat İlçesi Karamanlı Mahallesi 8841 ada 5 nolu parselde kayıtlı taşınmazın satışı ile ilgili teklifi Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edildi.Gündemin 2. Maddesinde Yazı İşleri ve Kararlar Dairesi Başkanlığının Dünya Kur'an Okuyor kampanyası neticesinde Hasan BALBABA ve Ali ŞENEL’in Sudan ülkesine görevlendirilmeleri ile ilgili teklifi oybirliği ile kabul edildi.Gündemin 3. Maddesinde Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığının “Veterinerlik İşleri ve Mezbahalar Şube Müdürlüğü” isminin değiştirilmesi ve çalışma esaslarının belirlenmesi ile ilgili teklifi Hukuk Komisyonuna havale edildi.Gündemin 4. Maddesinde İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 2018 yılı Yapı Yaklaşık Birim Maliyetleri hakkında ki tebliğ doğrultusunda otopark bedellerinin güncellenmesi ile ilgili teklifi Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edildi.Gündemin 5. Maddesinde Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı (DOĞAKA) 2018 yılı güdümlü proje desteği kapsamında “Çağlayancerit Ceviz İşleme ve Paketleme Tesisi” projesi ile ilgili teklifi Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edildi.Gündemin 6. Maddesinde Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının "Türkiye Akıllı Şehirler Birliği'nin" kurulması ile ilgili teklifi Hukuk Komisyonuna havale edildi.Gündemin 7. Maddesinde Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığının ‘Kahramanmaraş Değerler Eğitimi Projesi‘’ ve ‘’Başarıyı Okulla Yakala Projesi’’ ile ilgili protokol imzalamak üzere Büyükşehir Belediye Başkanına yetki verilmesi ile teklifi Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonu ile Hukuk Komisyonuna havale edildi.Gündemin 8. Maddesinde Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığının Toplum Ruh Sağlığı Merkezi ile" protokol imzalanması hususunda Büyükşehir Belediye Başkanına yetki verilmesi ile ilgili teklifi Hukuk Komisyonuna havale edildi.Gündemin 9. Maddesinde Emlâk ve İstimlâk Dairesi Başkanlığının Afşin İlçesi Başüstü Mahallesi 129 ada 20 nolu parselde kayıtlı 7.202,00 m² tarla vasıflı ''mezarlık alanı'' olarak Büyükşehir Belediyemiz adına hibe talebi ile ilgili teklifi. Çevre ve Sağlık Komisyonuna havale edildi.Gündemin 10. Maddesinden 40. Maddesine kadar olan teklifler İmar ve Bayındırlık Komisyonuna havale edildi.Gündem maddelerinin görüşülmesinin ardından komisyonlardan gelen raporların görüşülmesine geçildi.Komisyon raporlarının görüşülmesi sırasında ise İmar ve Bayındırlık Komisyonu Başkanı Sıddık Sezal, komisyonda görüşülen raporların gerekçeleri ile birlikte kararlar hakkında Büyükşehir Belediye Meclisi’ne bilgiler sundu.Raporların görüşülmesinin ardından meclise gelemeyen üyelerin izinli sayılmalarına ilişkin teklifin oybirliği ile kabul edilmesinin ardından Meclis Başkanvekili Kahveci bir sonraki oturumun 15 Ekim 2018 Pazartesi günü yapılacağını duyurarak oturuma ara verdi. KUZEY ÇEVRE YOLU 1. ETAP ASFALTLANIYORKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına başlanan Kuzey Çevre Yolu’nda 1. Etap kısmının asfalt çalışmalarına başlandı.Çalışmalara ilişkin bir açıklama yapan Fen İşleri Dairesi Başkanı Onur Erdi: “Şu an Kuzey Çevre Yolu’nun birinci etabının başlangıcında bulunmaktayız. Bulunduğumuz yer şu an Onikişubat ilçesi sınırlarında olan birinci etabın başlangıcı Dremcity çıkışındadır. Yaklaşık 1,5 yıldır sürmekte olan çalışmamızın son aşaması olan sıcak asfalt kaplama çalışmasını yapmaktayız. Bugün başladık Hamdolsun. Burada şu an 8 km birinci etap ve ikinci etap zeminiz hazır, sıcak asfalt çalışmasına hazır halde. Yaklaşık 60 bin ton asfaltımızı buraya sereceğiz. Yani 1 ay gibi bir asfalt çalışmasından sonra bulvarımız yaya ve araç trafiğine açılmış olacak. Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç’un talimatlarıyla burada çalışmaya başlamıştık. Şu an bunun son katını, meyvesini görüyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanımızın da vatandaşlarına vermiş olduğu sözlerin biri daha yerine geldi. Bunun da Büyükşehir Belediyesi ekibi olarak mutluluğunu yaşamaktayız” dedi.DUBLE YOL YAPIYORUZDaire Başkanı Erdi, Kuzey Çevre Yolu ile alakalı verdiği teknik bilgide: “Şu an teknik olarak biraz bilgi vermem gerekirse on beşer metre çift şerit bulvar yapıyoruz. Yaklaşık buradan Çamlık çıkışında, Arslan Bey Mesire alanı çıkışına kadar ki bulvarımız şu an hazır. Oradan tekrar inecek bu bulvarımız, 8 kilometre oraya kadar duble yolumuz olacak. Daha sonra ki aşamamız devam ediyor şu an. Askeriyenin arkasından Sütçü İmam Lisesinin oradan üçüncü etap çalışmalarımız devam ediyor. Orada da asfalt katına yaklaştık. Burada ki çalışmamız tamamlandığında üçüncü etabın asfalt serimine devam edeceğiz. Toplam şerit sayısı üç- dört; bazı yerler üç bazı yerler dört. %60’ı sekiz; %40’ı altı şerit. Bulvarımız tamamlandığında 9 kilometre uzunluğunda 8 şerit (4 gidiş 4 geliş) şeklinde ve diğer dört şeridin yanında da bizim altı metrelik yaşam koridoru yani burada bisiklet yolumuz, yaya yolumuz, banklar, oturma alanları, şehri izleme terasları oluşturacağımız eğlenceli ve vatandaşın burada doğayla iç içe, ormanla zaman geçireceği bir mekan olacak. Ayrıca yolumuzda herhangi bir trafiği engelleyici, trafik ışığı ve benzeri uygulamalar bulunmayacak. Etap tamamlandığında Sanayi- Havaalanı kavşağından giren araçlarımız buradan aşağı Dreamcity- Güzelevler bağlantısına kesintisiz bir şekilde dört şeritli- üç şeritli kısmen %40’ı üç şeritli, %60’ı dört şeritli yol kalitesinde ulaşacaklar” diye konuştu. SURİYELİ İŞ ADAMINDAN ANLAMLI DESTEKKurulalı henüz bir yılını doldurmayan ancak yaptığı hizmetlerle ve projelerle adından söz ettiren Kahramanmaraş İsar Derneği gerek yurt içinden gerekse de yurt dışından birçok hayırseverin güvenini kazanmaya devam ediyor. En son olarak, Kahramanmaraş’ta da ticari faaliyet yürüten isminin açıklanmasını istemeyen Suriye’li iş adamı tarafından bağışlanan 2525 adet Gıda kolisi, hiçbir ayırım yapmadan ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmak üzere, Kahramanmaraş İsar Derneği Başkanı Ali ŞENEL tarafından dualarla teslim alındı.Gıda kolilerinin teslimi vesilesi ile açıklamalarda bulunan Kahramanmaraş İsar Derneği Başkanı Ali Şenel: “Kahramanmaraş İsar Derneği’miz, henüz kurulalı bir yıl olmadan, hayırveser kardeşlerimizin güvenini kazandı. Emanet ruhu ile veren el ile alan el arasında köprü olmaya çalışıyoruz.Kahramanmaraş’ta da ticari faaliyet yürüten, isminin açıklanmasını istemeyen, Kahramanmaraş’ta kazandıklarını, hiçbir ayırım gözetmeksizin Kahramanmaraş’ta bulunan ihtiyaç sahiplerine verilmesini isteyen Suriyeli iş adamı kardeşimizden bizlere emanet ettikleri 2525 adet Gıda kolisini peyderpey dağıtmak üzere teslim aldık. Öncelikle Suriyeli iş adamı kardeşimize hassasiyetlerinden dolayı bütün mazlum, masum insanlar adına teşekkür ediyoruz, Suriye Türkiye kardeşliği adına teşekkür ediyoruz, birlik ve beraberliğimize vesile olacağı izin hassaten teşekkür ediyoruz. Rabbim kendilerinden ve tüm hayır sahiplerinden razı olsun. Bir şeyin daha hakkını vermemiz lazım, bütün biçare insanların hamisi olmaya çalışan, yatağına hiçbir insan aç girmesin, ocağı tütmeyen hiçbir kardeşimiz kalmasın diye çırpınan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç beyefendiye desteklerinden dolayı hassaten teşekkür ediyoruz.Allah’a şükürler olsun ki, Kahramanmaraş İsar Derneği, henüz kurulalı bir yıl bile olmadan, hayırsever kardeşlerimizin hayra açılan güven kapısı oldu. İsar, büyük cömertlik, yokken de verebilmeyi ifade eden bir kelimedir. Bu minvalde, bizler hayırveser kardeşlerimizin destekleriyle, bütün imkânlarımızı zorlayarak özellikle gerek Kahramanmaraş’ta, gerekse de Suriye’de, Afrika’da nerede bir ihtiyaç sahibi, garip, mazlum ve masum varsa biz orada olmaya çalışıyoruz. Kahramanmaraş’ta kurulduğumuzdan bu yana, çok düşkün fakru zaruret içerisinde olan özürlü, yetim, dul, mağdur, mazlum kardeşlerimiz hizmet hedeflerimiz içerisinde oldu. İhtiyaç sahibi kardeşlerimize, ayni ve nakdi yardımlarla gerek gıda, giyim, ev eşyası başta olmak üzere, hasta bezinden tutun da tıbbi ihtiyaçlarına kadar, hatta gerekirse psikolojik ve rehabilitasyon hizmetlerine kadar bir çok hizmetlerimizi hayata geçirdik. Suriye içinde ve Afrika’da hayırseverlerimizin kurban kesimlerine vesile olmaya çalıştık.Bütün bu hizmetleri bizlere bahşeden Yüce Rabbimize hamdediyor, Kahramanmaraş’ta ve tüm mazlum coğrafyalarda ensar şehir ruhu ile bütün imkanlarımızı zorlayarak gönlü kırık, biçare insanlara hizmet etmeye devam edeceğiz, bunun için de Rabbimizden hepimize kolaylıklar ihsan etmesini diliyorum” dedi.
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
09 Ekim 2018 - 18:56
Güncelleme: 09 Ekim 2018 - 19:03
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Haberleri (3)
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
09 Ekim 2018 - 18:56
Güncelleme: 09 Ekim 2018 - 19:03





