GÖKSUN İÇMESUYU TEMELİ ATILDIKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından Göksun ilçesinde içme suyu şebekesi yenileme hattının temelleri atıldı.Kahramanmaraş Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından İller Bankası’nın katkıları ile gerçekleştirilecek olan içmesuyu yatırımının maliyeti 24 milyon TL olarak belirtildi.Göksun’da düzenlenen temel atma töreninde kürsüye ilk gelen Göksun Belediye Başkanı Hüseyin Coşkun Aydın oldu.Belediye Başkanı Hüseyin Coşkun Aydın, yaptığı konuşmada, Göksun’a katkı ve hizmetlerinden dolayı Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç’a teşekkür etti.Daha sonra söz alan Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Serdar Zabun yaptığı konuşmada, Göksun’a yapılacak olan 24 milyon TL’lik içmesuyu yatırımının ilçeye yeni bir değer katacağını ifade ederek, Büyükşehir Belediyesi’nin yıllardır yapılmamış hizmetleri yapmasından dolayı memnuniyet duyduklarını ifade etti.Daha sonra kürsüye gelen Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, Göksun ilçesinin yayla bir yer olduğunu ifade ederek: “Yayla denilince Göksun İlçemiz akla gelmektedir. Göksun’un havası ve suyu Göksun’ tam yakışır hala gelsin diye çalışmalar başlattık. Göksun merkezde bir katı atık depolama alanı vardı hamdolsun bu sorunu çözdük ve şuanda Göksun’un havası katı atıktan dolayı kirlenmemekte. Şu anda Kahramanmaraş’a götürülmekte ama yakında Afşin bölgemize yeni bir katı atık depolama tesisi yapıyoruz o zaman oraya götürülecek.Göksun’umuzun kanalizasyonu Terbüzek Deresine akmaktaydı. Onu ıslah ettik ve şimdi de bir arıtma tesisi yapacağız. Göksun’un içme suyu Mehmet Bey’den gelirdi. Oraya da bir kaptaj tesisi yaparak Göksun’un içme suyu 100 yıllık bir debiye ulaştırdık.Burada projeli bir şehir şebekesi olmamasından dolayı, eskimiş e kontrol edilemez hale gelmiş bundan dolayı da su kayıpları yaşanmaya başlanmıştı.Biz de Göksun Nazım İmar planı ile birlikte yeni bir proje yaptık ve çalışmalara başladık. Şu anda yaklaşık 15 kilometre isale hattını yaptık. Toplamda 140 kilometre isale hattı, 30 kilometre de bağlantı hattı ve bir de 4 bin tonluk içmesuyu deposu yapıyoruz Göksun’umuza.Büyükşehir Belediyesi olarak Göksun’a 180 kilometre civarında asfalt yaptık. Bize ait olan yollarda 50 kilometre sıcak asfalt diğer yerlerde ise sathi kaplama ve crs yaptık. Yapmaya da devam edeceğiz. Özellikle grup yollarında kalan yerleri tamamlayacağız” diye konuşarak Göksun’a yapılan hizmetleri anlattı.Daha sonra kürsüye gelen İçişleri Komisyonu Başkanı ve AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç ise yaptığı konuşmada, insanların hayırlısı insanlara hizmet edendir inancı ile yola çıktıklarını ifade ederek, AK Parti Hükümetinin 2002 yılından bu yana Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde ülkenin yeniden ayağa kalkışı yaşadığını ve çok güzel hizmetler sunduğunu söyledi.Konuşmaların ardından dualar eşliğinde açılış kurdelesi kesilerek hep birlikte butona basılarak temel atıldı. ŞAMPİYON KARAZİYARET HALK KÜTÜPHANESİKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi 54. Kütüphaneler Haftası münasebetiyle kütüphaneler arasında düzenlediği futbol turnuvası sona erdi.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet vermekte olan kütüphanelere gelen üyelerden oluşan takımların mücadele ettiği turnuvaya 14 takım katılmış, maçlar eleme usulü oynanmıştı.Düzenlenen turnuvaya ilişkin bir açıklama yapan Kültür ve sosyal İşler Dairesi Başkanı Cevdet Kabakçı: “Bugün burada Kütüphaneler Müdürlüğümüzün yapmış olduğu futbol turnuvasının en son yarışmaları yapıldı. 3 takım arasında şampiyonluk yarışı oldu. 14 takımla turnuvaya başlamıştık. Bunlardan diğerleri elendiler 3 takım bugün burada birincilik ikincilik ve üçüncülük müsabakalarını oynadılar. Karaziyaret Halk Kütüphane Takımımız birinci oldu. İkinci Necip Fazıl Kısakürek Halk Kütüphanesi B Takımı olurken, üçüncülüğü de yine Necip Fazıl Kısakürek Halk Kütüphanesi A takımı kazandı. Kıran kırana bir futbol turnuvasıydı. Burada amacımız kütüphanedeki öğrencilerimizin kütüphaneye gelmelerini sağlamak. Bunun yanında hem kitap okumayı, hem ders çalışmayı, hem spor yapmayı, hem müzik yapmayı, hem tiyatro oynama gibi faaliyetlere katılmalarını sağlamak. Biz esasında Büyükşehir Belediyesi olarak kütüphanelerimizi bir mektep, bir okul yapmak istiyoruz. Buraya gelen öğrencilerimize birbirleriyle arkadaşlık ilişkilerini geliştirmeleri, orayı bir okul haline getirmeleri ve burada değişik sosyal etkinlikler yapmak suretiyle kütüphaneyi yalnız kitap okuma ve ders çalışma alanı olarak da çıkarmak istiyoruz. Bu vesile ile çalışmalarımız devam ediyor. Biliyorsunuz ki Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi kütüphaneleri Türkiye Hacettepe Üniversitesi’nin yapmış olduğu yarışmada geçen yıl Türkiye birincisi olduk. Yurtdışında hizmet içi seminerlerine katıldı arkadaşlarımız. 25’e yakın kütüphanesi ile Türkiye’mizin örnek kütüphanelerinden biriyiz. Bu kütüphanelerimiz sabah 08.00’den gece 23.00’e kadar hizmet vermektedir. Buralar her gün doluyor.Kütüphanelerimizin bu şekilde hizmet veriyor olması ve ilgi görmesi başta Büyükşehir Belediye Başkanımızı ve bizleri sevindiriyor. İnsanlarımız bilmediklerini okuyarak öğreniyorlar ve bu tür turnuvalarla samimiyetlerini artıyorlar. İnsanların en azından bir sanat dalında veya spor dalında kendilerini ifade etmeleri gerekiyor. Önümüzdeki dönemlerde Kütüphaneler Müdürlüğümüzce daha değişik sosyal etkinliklerle kütüphanemize gelen üyelerimizi daha da bir araya getirmeye çalışacağız.Turnuvada başarılı olan takımlarımıza madalya ve kupalarını verdik. Birinci olan takımımız için de bir Gaziantep gezisi düşünüyoruz. Bunun yanı sıra kitap hediye ediyoruz. Bu tür sosyal faaliyetlerimiz artarak devam edecek. Bunun faydalı olacağı kanaatindeyim” dedi.Daire Başkan Kabakcı ve Kütüphaneler Şube Müdürü Hakan Ceren müsabakalar sonunda dereceye giren takımlara madalya ve kupalarını vererek başarılar dilediler. ORMAN YANGININA DAKİKALAR İÇİNDE MÜDAHALEKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi itfaiyesi çıkan orman yangınına anında müdahale ettiği belirtildi.Konu ile ilgili olarak Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada: “27 Mart Salı günü saat 09.00 sıralarında, 112 ihbar hattına, Pınarbaşı Mahallesi Muhsin Yazıcıoğlu Mesire Alanı’nda yangın çıktığı ihbarı gelmesi üzerine, Büyükşehir İtfaiyesi Sütçü İmam Grubu 5 dakika içinde olay yerine ulaşarak müdahaleye başladı. Merkez İtfaiye Grubu ve Orman İtfaiyesi’ne bağlı bir ekip de eş zamanlı çıkış yaptı. 3 araç ve 10 personelle alevleri kısa sürede kontrol altına alan itfaiye 1 saat süren soğutma çalışmasından sonra gruplarına döndü.İtfaiye ekipleri, çalışma yapılan bölgede çok sayıda izmarit bulunduğunu, yangının söndürülmemiş bir izmaritten çıkmasının büyük ihtimal olduğunu ifade ederek, ‘’Yaz ayları yaklaşıyor. Vatandaşlarımızın ormanlık alanda piknik yapmaları, sigara içmeleri son derece riskli ancak yeterli duyarlılık gösterilmiyor. Söz konusu yangın alanının birkaç yüz metre yakınında belediyemizin klorlama tesisleri var. Yangın geç fark edilseydi şu an daha ciddi bir durumdan söz ediyor olabilirdik. Çünkü alan genişledikçe müdahale de güçleşiyor. Ülkemizde ve dünyanın birçok yerinde haftalarca süren orman yangınları ve tahliye edilen yerleşim alanları buna en önemli örnektir’’ dediler. BAŞKAN ERKOÇ, ŞAMPİYONLARI KABUL ETTİKahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, Çorum’da düzenlenen Türkiye Gençler Serbest Güreş Şampiyonasında Türkiye Şampiyonu olan Güreş Takımını kabul etti.Başkanlık makamında gerçekleşen kabulde Başkan Erkoç, güreşçileri başarılarından dolayı kutlayarak tebrik etti.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Güreş Takımı’nın 3 altın 1 gümüş 5 bronz olmak üzere 9 madalya ve 144 puanla Türkiye Şampiyonu olduğunu hatırlatan Başkan Erkoç: “ Hafta sonu Çorum’da yapılan Türkiye Güreş Şampiyonası’nda Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Güreş Takımımız Gençler Türkiye Şampiyonu olmuştur. Güreşçilerimizi tebrik ediyoruz. Hamdolsun Kahramanmaraş’ın gençleri Sütçü İmam ruhuyla tüm güçlerini ortaya koyarak büyük başarılara imza atıyorlar. Çorum’da da büyük bir başarı elde edildi. Geçen ay Yıldızlar’da Türkiye şampiyonu olmuştuk. Şimdi de gençlerde Türkiye şampiyonu olduk. Güreşte Türkiye’nin geleceğine damga vuran bir takım oluşmakta. İnşallah bu kardeşlerimizden dünya şampiyonluğu ve olimpiyat şampiyonluğu bekliyoruz. Bu konuda kardeşlerimizi yetiştirme gayreti içindeyiz. Kahramanmaraş’ımızın adını, Türkiye’mizin adını tüm dünyaya duyurup, Ayyıldızlı Albayrağımızı göndere çektirmeleri ve İstiklal Marşımızı dünyanın dört bir yanında okutmaları bizim için gururdur. Arkadaşlarımız da bu inançla ve azimle çalışmaktalar. Başarılarının devamını diliyor, Kahramanmaraşlının gücünü en güzel şekilde ortaya koyan kardeşlerimizi yeniden tebrik ediyoruz” diye konuştu.
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
27 Mart 2018 - 19:14
Güncelleme: 27 Mart 2018 - 19:20
KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLERİ (4)
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
27 Mart 2018 - 19:14
Güncelleme: 27 Mart 2018 - 19:20





