KASKİ’DEN PAZARCIK’TA HUMMALI ÇALIŞMAKASKİ Genel Müdürlüğü, Pazarcık İlçe Merkezinin içme suyu şebeke hattı yenileme çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda temel atma töreni yapılan ve çalışmaları hızla devam eden Pazarcık Merkez içme suyu şebeke yenileme inşaatında işin %35’lik kısmı tamamlandı.Pazarcık İlçe Merkezinde içme suyu şebekelerindeki kayıp kaçak oranının %60 seviyelerine ulaşması ve kontrol edilememesi, vana sistemlerinin tahrip olması, merkezdeki boru çaplarının nüfusun ihtiyacını karşılayamaması, basınç sorunundan dolayı binaların üst katlarındaki vatandaşların suya ulaşamamaları gibi birçok nedenden dolayı ilçe merkezinin 38 yıllık içme suyu şebekesi tamamen yenileniyor. Proje kapsamında 150 km şebeke hattı yenilenerek 5000, 2000, 600, 400 ve 200 tonluk 5 adet içme suyu deposuyla terfi merkezleri ve sanat yapıları inşa edilecek. Çalışmalarda 40 km şebeke yenilenmesi tamamlandı. İçme suyu depo yapımları devam ediyor. Projenin resmi bitiş tarihinden önce bitirilmesi hedefleniyor.Scada Sistemiyle Şebekenin Kontrolü SağlanacakŞebekenin her türlü kontrolünün sağlanması amacıyla Scada Otomasyon Sistemi devreye alınacak. Bu sistem sayesinde içme suyu şebekelerine anlık takip ve müdahale kolaylaşacak. Sistem ile vanaların uzaktan kontrolleri(Aç/Kapa), arıza durumlarının belirlenmesi, su seviyelerinin, şebekedeki klor ve basınç değerlerinin merkezden izlenmesi ve uzaktan kontrol edilmesi sağlanacak. Böylelikle herhangi bir arıza olması durumunda nokta tespit yapılarak arızalar kısa sürede giderilecek. Kayıp kaçak oranı minimize edilecek. İçme suyunun kalitesi sürekli kontrol altında olacak. HIZLI MÜDAHALE FACİAYI ENGELLEDİKahramanmaraş Büyükşehir İtfaiye Dairesi Başkanlığı’ndan alınan bilgiye göre, 6 Haziran 2018’de, saat 09.36’da, 112 ihbar hattına, Kanuni Mahallesi, 20.sokakta bulunan iki katlı bir evde yangın çıktığı bilgisi gelmesi üzerine, Merkez İtfaiyesi Grubu, 3 araç ve 12 personelle, 4 dakika içinde olay yerine ulaşarak müdahale etti. Evin zemin ve balkon kısmından yükselen alevlere seri bir şekilde müdahale eden itfaiye ekipleri, evde bulunan 3 kişiyi ise başarılı bir şekilde tahliye etti.Yarım saat süren çalışmadan sonra yangın tamamen söndürüldü. Evde maddi hasar oluştu.Edinilen bilgiye göre, yangın çıktığı sırada evde bulunan ve uyumakta olan 3 kadın, itfaiye siren sesiyle uyandı ve yardım istedi. Ancak balkon ve kapı bölümünün tamamen alev ve dumanla kaplı olması sebebiyle vatandaşlar yardım edemedi. Vatandaşlar, birkaç dakika daha geçmesi durumunda, yangının iki katlı evi tamamen alevler içinde bırakacağını belirterek, büyük bir faciadan dönüldüğünü söylediler.Soğutma çalışmalarının ardından yapılan incelemede, yangının, balkonun alt kısmında ardiye olarak kullanılan bölümde başladığı belirlendi. Söz konusu yerde yanmış lastik ve bazı malzemelere rastlandı. Olay hakkında soruşturma başlatıldı.Mahalle sakinleri, olay yeri ile İtfaiye grubu arasında 1 kilometre gibi kısa bir mesafenin olmasının büyük şans olduğunu belirtti. Bilindiği gibi Büyükşehir İtfaiyesi’nin şehir merkezinde 9 noktada istasyonu bulunuyor. BÜYÜKŞEHİR BASKETBOLDA GRUP LİDERİKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Basketbol Takımı 16 Takımın mücadele ettiği EBBL Final grubu ikinci maçında Şanlıurfa Şutim Spor'u 69-58 mağlûp ederek 2. galibiyetini almıştı. Bugün yapılan müsabakalarda Selçuklu Belediyesi Spor Salonunda Menemen Belediyespor ile karşılaştı ve maçı 63-57 gibi bir skor ile 3 galibiyetini de alarak grubun lideri oldu.Grubunu lider olarak tamamlayan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Basketbol Takımı 8 Haziran 2018 Cuma günü çeyrek final maçlarına çıkacak.
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
06 Haziran 2018 - 19:29
Güncelleme: 06 Haziran 2018 - 19:32
KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLERİ (3)
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
06 Haziran 2018 - 19:29
Güncelleme: 06 Haziran 2018 - 19:32





