AKILLI ŞEHİRLER KONFERANSINDA KAHRAMANMARAŞ’A YOĞUN İLGİKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin ‘Akıllı Şehirler Konferansı’nda açtığı stand yoğun ilgi gördü.Kamu Teknoloji Platformu tarafından 28-29 Mart 2018 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilen Akıllı Şehirler Konferansına Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi YADES Projesi ile katıldı.Konferansta, başarılı kamu projeleri tanıtılarak, belediyeler akıllı şehir yatırımlarını sundular ve dünyanın önde gelen şehirleriyle bilgi paylaşımı sağladılar.Platformun başlattığı akıllı şehirlere dönüşüm kapsamında, 60’ın üzerinde belediyenin katıldığı, 100’e yakın konuşmacının bildiri sunduğu konferansta Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi YADES Projesi kapsamında yaşlıların evlerine kurulan sistemi tanıtarak çalışma prensipleri anlatıldı.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin geçtiğimiz günlerde ‘Manevi Evlat Butonu’ başlığı ile ülke gündemine damgasını vuran YADES projesini yakından inceleme fırsatı bulan ziyaretçiler yoğun ilgi gösterdiler.Standı ziyaret eden ziyaretçiler, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek yaşlıların evine kurulan elektronik otomasyon sistemi ile 7/24 yaşlıları takip ederek hizmet vermesini gerçekten büyük bir hizmet olarak gördüklerini ifade ettiler.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi standını ziyaret eden ziyaretçilere, Kahramanmaraş’ın tanıtımına ilişkin cd, broşür gibi dokümanlardan oluşan tanıtım seti verildi. BÜYÜKŞEHİR AKMOD HEDEF BÜYÜTTÜKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi bünyesinde, 2006 yılında kurulan AKMOD (arama-kurtarma-moral-destek) teşkilatının gönüllü sayısının 6.000’i geçtiği belirtildi.Büyükşehir Belediyesi koordinatörlüğünde faaliyet gösteren ve deprem-sel-yangın gibi afet durumlarında vatandaşlara yardım amacıyla kurulan teşkilatın hizmet alanı vatan-millet-bayrak ve ezan kavramlarıyla güncellenerek teşkilat çalışmalarına hız verildi.Merkezdeki 90 mahallede 30’ar kişilik gönüllü ekiplerini kuran AKMOD, ilçelerde de gönüllü ekipleri için çalışmalara başladı.‘’Bilinçli birey, bilinçli toplum’’ sloganı ile mahalle muhtarlarıyla toplantılar yapan AKMOD personeli, muhtarlar başkanlığındaki mahalle ekiplerine, eğitim veriyor. Temel yangın, deprem ve sel olaylarında arama-kurtarma ve kriz yönetimi konularında bire bir eğitim alan katılımcılara, manevi değerler eğitimi de veriliyor.‘’İhtiyaç duyulan her an, vatandaşlarımızın ve devletimizin hizmetinde olacağız’’ diyen AKMOD Başkanı ve Büyükşehir İtfaiye Dairesi Başkanı Cahit Küçükönder:‘’Bugün, her kurumun, her kuruluşun, asli görevlerinin yanında, vatanına, milletine bağlı, insanlığa faydalı, maneviyatı yüksek bir toplum için üzerine düşeni yapması gerekiyor. Biz de bu hedef doğrultusunda çalışmalarımızı yapıyoruz. İnşallah ilçelerimizdeki faaliyetlerimizle gönüllü sayımız 10.000’den yukarıya çıkacaktır. Şu ana kadar il genelinde 108 mahallede çalışmalarımızı yaptık. Hedeflediğimiz sayı en az 15.000 gönüllü. Ardından yaz ve kış dönemlerinde 3’er kamp dönemi gerçekleştirmeyi planlıyoruz’’ dedi. BÜYÜKŞEHİR’DEN SIFIR ATIK PROJESİNE TAM DESTEKKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde ve Cumhurbaşkanlığının himayesinde başlatılan ‘Sıfır Atık’ projesine destek olmaya devam ediyor.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Şube Müdürlüğünde görevli Çevre Mühendisleri Sinem Tekin Okumuş ve Tuğçe Kekeç tarafından Türkoğlu Yavuz Selim Ortaokulunda sıfır atık kampanyası tanıtılarak öğrencilere broşürler dağıtıldı.Çevre Mühendisi Sinem Tekin Okumuş, projeye ilişkin yaptığı değerlendirmede: “Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi olarak Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi hanımefendi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde ve Cumhurbaşkanlığımızın himayesinde başlatılan sıfır atık projesine destek olmaya devam ediyoruz. Tüm il genelindeki okullarda yapacağımız eğitimlerle öğrencilerimize ve topluma Sıfır Atık projesini tanıtıyor ve onların bilgilenmesini, bilinçlenmesini sağlıyoruz.“Sıfır Atık”; israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi veya minimize edilmesi, atığın oluşması durumunda ise kaynağında ayrı toplanması ve geri kazanımının sağlanmasını kapsayan atık yönetim felsefesi olarak tanımlanan bir hedeftir.Atıkların geri dönüşüm ve geri kazanım süreci içinde değerlendirilmeden bertarafı hem maddesel hem de enerji olarak ciddi kaynak kayıpları yaşanmasına neden olmaktadır.Dünya üzerindeki nüfus ve yaşam standartları artarken tüketimde de kaçınılmaz şekilde bir artış yaşanmakta ve bu durum doğal kaynaklarımız üzerindeki baskıyı artırarak dünyanın dengesini bozmakta, sınırlı kaynaklarımız artan ihtiyaçlara yetişememektedir. Bu durum göz önüne alındığında, doğal kaynakların verimli kullanılmasının önemi daha da ortaya çıkmaktadır. Bu nedenledir ki son yıllarda tüm dünyada sıfır atık uygulama çalışmaları hem bireysel hem kurumsal hem de belediyeler genelinde yaygınlaşmaktadır” dedi.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi olarak yetişebildikleri bütün okullarda ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında eğitimlere devam edeceklerini kaydeden Çevre Mühendisi Sinem Tekin Okumuş, projenin hedeflerini ise şu şekilde açıkladı: “Verimliliğin artması, Temiz ortam kaynaklı olarak performansın artması, İsrafın önüne geçildiğinden maliyetlerin azaltılması, Çevresel risklerin azalmasının sağlanması, Çevre koruma bilincinin kurum bünyesinde gelişmesine katkı sağlandığından çalışanların “duyarlı tüketici” duygusuna sahip olmasının sağlanması, Ulusal ve uluslararası pazarlarda kurumun “Çevreci” sıfatına sahip olmasının sağlanması, bu sayede saygınlığının arttırılmasıdır.”
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
30 Mart 2018 - 15:15
Güncelleme: 30 Mart 2018 - 15:18
KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLERİ (3)
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
30 Mart 2018 - 15:15
Güncelleme: 30 Mart 2018 - 15:18





