AVRUPA HEYETİNDEN BÜYÜKŞEHİR’E ZİYARETKahramanmaraş’ın düşman işgalinden kurtuluşunun 98. Yıldönümü kutlama etkinliklerine katılmak üzere Avrupa’dan gelen heyet Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç’u ziyaret etti.Başkanlık Makamında gerçekleşen ziyarette Avrupa Türk Demokratlar Birliği Bölge (UETD) Başkanı Erdal Yetimova ve Yönetim Kurulu, Müsiad UK Başkanı Nuri Bulgurcu ve İngiltere'den gelen iş adamları katıldı.Ziyarete ilişkin bir açıklama yapan Başkan Erkoç: “Avrupa’dan çok değerli misafirlerimiz var. Türkiye’mizin adını ve değerlerimizi Londra’da, İngiltere’de yaşatan, Türkiye’miz için bizim değerlerimiz için orada çok büyük emek sarfeden başkanımız ve yönetim kurulu üyelerini şehrimizde ağırlamaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Kendilerine ayrıca teşekkür ediyoruz, coşkumuzu paylaştıkları için.Ayrıca oradaki çabaları ve gayretleri için, Türkiye’mizi, Türk Milletini en iyi şekilde temsil ettikleri için çok teşekkür ediyoruz. Gerçekten çok gayretli insanlar, gittiğimizde orada da görmüştük bu gayretlerini, bundan dolayı da teşekkür ediyorum” diye konuştu.Ziyaretin sonunda Avrupa Türk Demokratlar Birliği Bölge (UETD) Başkanı Erdal Yetimova ve Müsiad UK Başkanı Nuri Bulgurcu katkılarından dolayı Başkan Erkoç’a plaket takdim ederek teşekkür ettiler. BÜYÜKŞEHİR’DEN YARIM ASIRLIK MUTLULUK DAVETİKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi 14 Şubat Sevgililer Günü dolayısıyla düzenlediği bir programda evliliklerinde 50 yıl ve üzerinde olan çiftleri bir araya getirdi.Çamlıca Sosyal Tesislerin’de gerçekleştirilen programa Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç ve Eşi Derya Erkoç, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairsi başkanı Ayşe Taşkıran, Kadın ve Aile Şube Müdürü Ayşe Sofioğlu ile evliliklerinde yarım asrı geride bırakan 50 çift katıldı.Programda bir konuşma yapan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Erkoç: “ Kıymetli büyüklerim, Kahramanmaraş’ımızın güzide insanları, güzide aileleri hepinizi en kalbi duygularımla selamlıyorum. Davetimizi kırmayıp icabet ettiğiniz için ben hepinize en kalbi duygularımla minnet ve şükranlarımı sunuyorum, hepinizin ellerinden öpüyorum.Aile kurumu çok önemli. Güçlü aileler güçlü milletleri inşa eder. Bugünkü medeniyetimizin temelinde Aziz Milletimizin bugün var oluşunda aile kurumumuzun güçlü oluşu bir etkendir. Biz özellikle bugünde 14 Şubat Sevgililer Gününde aile kurumuna vurgu yapmak istedik. Allah’a hamd olsun. Bizim milletimiz için aile kurumu çok önemli. Bunu nereden biliyoruz. Çünkü siz değerli anneler babalar, hem büyük kaygılarından bir tanesi, evlenecek yaşa gelen evlatlarının evlilik hazırlıkları. Yani onların mürüvvetini görme, onların mutluluğunu görme bizim toplumumuzun en önemli görevlerinden birisi. Allah’ım sizlerin sağlık sıhhat ve muhabbetlerinizi artırsın. Topluma sinerji veren birer örnek ailesiniz. Allah’ım daha nice yıllar sizlere sağlık ve sıhhat içerisinde aynı yastığa baş koymayı nasip eylesin. Gençlerimizin sizleri örnek almasını diliyoruz. Bu memleketin huzurunda sizlerin duası çok önemli Sizlerin yaşantısı bizler için çok önemli ve sizleri örnek almaktayız. İnşallah gelecek nesiler de sizin gibi aileleri örnek alırlar.Biz belediye olarak Kadın ve Aile Şube Müdürlüğümüz kurduk. Burada görevli kardeşlerimiz ailelerimizin daha mutlu, daha huzurlu yaşamalarını sağlamak. Belediye olarak aile kurumuna çok önem veriyoruz. Çünkü toplumun temelini, çekirdeğini oluşturan ailedir. Aile kurumunda bir sıkıntı çıktığında bu topluma sirayet etmekte. Aile kurumundaki huzur ve sevgi de topluma sirayet etmekte. Bundan dolayı aile kurumuna çok büyük önem veriyoruz.Bugünü sizlerle beraber olmak istedik. Belediye hizmetlerimizin içinde çok önemli çalışmalarımız var. yaşlılarımız için özel dinlenme salonları yapıyoruz. Belediye otobüslerimizi çoğalttık. Serbest giriş kartı vererek ulaşım konusunda sıkıntı yaşamamanız için çalışıyoruz. Yaşlılarımızın evlerinde huzurlu yaşamaları için huzurlu evler projemiz var. Manevi evlat projemizde evlerinde yalnız yaşayan yaşlılarımızın evlerine kurduğumuz elektronik takip sistemi ile onları günlün ve anlık olarak takip ediyor ve her türlü sıkıntıları ile yakından ilgileniyoruz. Bir pilot uygulama başlattık. Önümüzdeki günlerde bunu tüm şehrimize yayacağız.Belediye olarak değerli büyüklerimizin her zaman huzur ve mutluluk içinde yaşamaları için yanlarında olacağız. Tek amacımız sizlerin duası almak. Sizlerin bu şehirde huzurlu ve mutlu yaşamalarını sağlamak. Hep beraber omuz omuza vererek, sizler de fiili ve kavli dualarınızla bu şehrin daha huzurlu ve daha mutlu olması için omuz omuza mücadele edeceğiz.Ben davetimize katıldığınız için en kalbi duygularımla minnet ve şükranlarımı sunuyor, ailelerinizle birlikte mutlu ve huzurlu günler diliyorum” dedi.Başkan Erkoç daha sonra eşi Derya Erkoç’la birlikte masaları tek tek gezerek çiftlerle sohbet etti. Başkan Erkoç programda çiftlere kırmız gül ile çeşitli hediyeler takdim ederek mutluluklar diledi. ELBİSTAN PINARBAŞI TEMİZ BİR GÖRÜNÜME KAVUŞACAKCeyhan Nehri’nin kaynağı olan Pınarbaşı Baraj Göleti’nde KASKİ Genel Müdürlüğünce göl alanındaki görüntü kirliliği yaratan yosunlarla mücadeleye yönelik kalıcı tedbirler alınıyor. Konu ile ilgili KASKİ Genel Müdürü Mustafa Uzunlar, KASKİ İçme Suyu Dairesi Başkanı Fatih Arslan ve Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Elbistan İlçe Koordinatörü Mazhar Türk Elbistan’da STK temsilcileriyle bir araya geldi.Elbistanlı vatandaşların yaz kış sıkça vakit geçirdikleri mesire alanlarından olan Pınarbaşı Kaynağındaki göl alanında oluşan ve kurak geçen mevsimlerin ardından gölde ciddi bir görüntü kirliliği ve kötü kokuya neden olan yosunlara yönelik Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç’un talimatıyla KASKİ Genel Müdürlüğünce çalışma yapılacak.KASKİ Genel Müdürü Mustafa Uzunlar katılımcılara yaptığı sunumda göl temizliğinde yapılacak çalışmaları anlattı. Genel Müdür Uzunlar konuşmasında şu ifadelere yer verdi: ‘’Geçtiğimiz yıllarda göl yüzeyinin temizlenmesi amacıyla çeşitli yollara başvurulmuş ancak göl zeminindeki yosunlara müdahale edilemediğinden göl kısa sürede yeniden kötü görünüme bürünmekteydi. Soruna kalıcı tedbir bulunması amacıyla KASKİ ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ÜSKİM iş birliği ile yosunlarla ilgili bir dizi araştırma gerçekleştirdik. Yapılan araştırmada göl tabanına yosunların gelişmesini önleyici taş serimi yapılarak göldeki yosun popülâsyonunda azalma olacağı gözlemlendi. Yapılan araştırmalar üzerine ilk olarak göl alanının suyunu boşaltacağız. Sonrasında göl zeminini iş makineleri ile temizleyip zemine taş serim işlemi yapacağız.’’ diye konuştu. Sunumun ardından katılımcıların sorularına cevap veren Uzunlar, çalışmaların 2-3 ay süreceğini ve en kısa sürede çalışmaların başlayacağını belirtti.
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
14 Şubat 2018 - 18:56
Güncelleme: 14 Şubat 2018 - 19:01
KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLERİ (3)
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
14 Şubat 2018 - 18:56
Güncelleme: 14 Şubat 2018 - 19:01





