BAŞKAN ERKOÇ: “TÜM HALKIMIZI KİTAP FUARIMIZA BEKLİYORUZ”Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, bu yıl 4.’sü düzenlenecek Uluslararası Kitap ve Kültür Fuarı’na tüm Kahramanmaraş Halkını ve diğer illerdeki kitapseverleri davet etti.Kervanhan’da basın mensupları ile birlikte bir araya gelen Başkan Erkoç, insanlara verilen ilk emrin Oku olduğunu söyledi.BEŞERİ SERMAYESİ OLAN BİR ÜLKEYİZTürkiye’nin zengin petrol kaynakları olan bir ülke olmadığına işaret eden Başkan Erkoç: “ Türkiye’miz açısından çok önemli bir fuar aslında biz her zaman şunu söylüyoruz Türkiye’nin zengin petrol kaynakları yok, Türkiye’nin zengin altın madenleri ya da doğalgaz kaynakları yok Türkiye’nin en büyük sermayesi beşeri sosyal sermayesi yani insanın biz insanımızın en iyi şekilde yetiştirmemiz gerektiğine inanıyoruz. Bunun içinde ne yapabiliriz nasıl bir katkımız olabilir düşüncesiyle yoğun gayret içerisindeyiz. Büyükşehir belediyesi olarak birçok kültürel etkinlikler yapmaktayız.Kültürel etkinliklerimizin yanı sıra yeşil alan, çevre, arıtma tesisi, yol gibi birçok yatırımları halkımızın hizmetine sunmaktayız” dedi.İLK EMİR ‘OKU’DURİnsanlara verilen ilk emrin ‘Oku’ olduğuna dikkat çeken Başkan Erkoç sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunların içerisinde en önemlisi de insanımızın eğitimi ile ilgili kültürü ile ilgili yatırımlar. Bu fuarın da bu anlamda en önemli olduğuna inanıyoruz. İnsanın daha donanımlı hale gelebilmesi için insanın daha donanımlı olması gerek. Bize buyrulan ilk emir de zaten ‘Oku’dur. Okumadan bilgiye erişilmez. Bu imkansız bir olay. Çocuklarımızda okuma alışkanlığı olabilmesi için, kitaplarla buluşması, bilgi ile buluşması için bu fuar çok önemli. Ben çocukluğumda -İl Halk Kütüphanesi’nin gezici kütüphanesi vardı ilk okuduğum kitabı o gezici kütüphaneden almıştım.Bu fuarla biz Kahramanmaraş’ımızın genelindeki başta çocuklarımız olmak üzere okuma arzusu ve isteği olan yetişkinlerimizin de katılımı ile mükemmel bir fuar yapacağız.”263 YAYINEVİ 262 YAZAR-ŞAİRBu seneki fuarın katılım yelpazesinin oldukça geniş olduğunu kaydeden Başkan Erkoç: “Şu anda fuarımıza 263 tane yayınevi katılmakta. Şehir dışından 160 Kahramanmaraş’tan da 102 olmak üzere 262 şair ve yazar katılmakta. Fuarımız sadece kitap tanıtımıyla değil, okullarda söyleşilerle, konferans salonlarındaki panellerle devam edecek. Bu sene Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği de önemli bir etkinliğini Kahramanmaraş’ta gerçekleştirecek.Bu yıl fuarımızın daha dolu dolu olacağı inancındayım. Tüm Kahramanmaraşlı hemşehrilerimizi kitap ve kültür fuarımıza bekliyoruz” diye konuştu.ŞİİRİN VE EDEBİYATIN BAŞKENTİ KAHRAMANMARAŞKahramanmaraş’ın Osmanlı’dan bu yana birçok şair, yazar, ve fikir adamı yetiştirdiğini ifade eden Başkan Erkoç sözlerini şöyle sürdürdü: “Kahramanmaraş’ımız şiirin ve edebiyatın başkenti. Osmanlı’dan bu yana çok önemli isimleri bağrından çıkarmış. Başta Sünbülzade Vehbi Efendi olmak üzere Üstad Necip Fazıl,Erdem Beyazıt, Cahit Zarifoğlu, Nuri Pakdil, Rasim Özdenören,Aşık Mahsuni Şerif,Abdurrahim Karakoç olmak üzere birçok insan Kahramanmaraş’ın bağrından çıkmıştır. Sezai Karakoç gibi birçok insanın da yolu Kahramanmaraş’tan geçmiş ve buradan ilham almıştır.Kahramanmaraş’a Şiirin ve Edebiyat Başkenti diyoruz ve bunun altını doldurmamız için de göreve geldiğimiz ilk günde bu fuar organizasyonunu gerçekleştirmek oldu. Hamd olsun şimdiye kadar da başarı ile devam ediyor. Bu yıl Kahramanmaraş halkının katılımı ile daha da güzel olacağı inancındayım. Her yıl daha da gelişmekte, önemli olan insanımızın katılımı ve ilgisi. Bu yıl daha geniş bir yelpaze var. Yayın evleri açısından da çok büyük ve çok geniş yayınevleri katılımı var. İnşaallah Kahramanmaraş’ımız için hayırlı olur.”SEVDİKLERİNİZE KİTAP HEDİYE EDİNİnsanları Kitap ve Kültür Fuarı’nda kitapla, kültürle ve bilgiyle buluşmaya davet eden Başkan Erkoç sözlerini şöyle tamamladı: “Öncelikle buradan Kahramanmaraş Halkımıza ve çevre illerdeki kitapseverlere çağrıda bulunmak istiyorum. Anadolu’nun en büyük kitap ve kültür fuarına katılmalarını, çocuklarıyla birlikte kitapla, kültürle ve bilgiyle buluşmalarını istirham ediyorum. Belki bir çocuğumuzun oradan alacağı bir kitapla o çocuğun ufku açılacak. Yani alacağı bir kitap belki de o çocuğun hayatına yön verecek ve onun gelişimini sağlayacak.Buradan tüm insanlarımıza bir kez daha sesleniyorum. Sevdiklerinize kitap hediye edin diyorum. Çünkü 4.Uluslararası Kitap ve Kültür Fuarımızda satışı yapılan kitaplar piyasada satılan kitaplara göre indirimli olmakta. Yayınevleri ile konuştuk görüştük ve bu fuarımızda satışları indirimli yapıyorlar.Tüm halkımızı, tüm kitapseverleri ve okurlarımızı kitap ve kültür fuarımıza katılmaya, gezmeye ve sevdiklerine kitap hediye etmeye davet ediyorum.Kitap fuarımız 13 Ekim Cuma günü kapılarını kitapseverlere açacak. İsteyen herkes Cuma gününden itibaren fuarımızı gezebilirler. Resmi açılışımız ise 14 Ekim Cumartesi günü saat 10.30’da gerçekleştirilecek. Katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyorum.”Başkan Erkoç basın açıklamasının ardından basın mensuplarının yönelttiği soruları da cevaplandırdı. AKOM KIŞ DÖNEMİ KOORDİNASYON TOPLANTISI YAPILDIYaklaşan kış mevsimi sebebiyle, özellikle karla mücadelede ve yağmur, tipi, buzlanma ve sis hallerinde vatandaşların mağdur olmaması ve olası kazalara meydan verilmemesi için alınacak önlemleri belirlemek üzere Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı’nda AKOM (Afet Koordinasyon Merkezi) toplantısı yapıldı.Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Züver Çetinkaya başkanlığında yapılan toplantıya, Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Ağır, Fen İşleri Dairesi Başkanı Onur Erdi, İtfaiye Dairesi Başkanı Cahit Küçükönder ve ilgili birim müdürleri katıldı.Kar, fırtına, sel vb. doğal afetlerde, 112 acil durum merkezine gelecek tüm ihbarların ivedilikle ve titizlikle takip edilmesi, oluşabilecek mağduriyetlerin hızla giderilmesi için ilgili birimlerin olay yerine sevk ve idaresinin değerlendirildiği toplantı, 2016 kış dönemine ilişkin sunumlarla desteklendi, fikir alış verişinde bulunuldu. Araç ve personel durumu gözden geçirildi.Büyükşehir Genel Sekreteri Züver Çetinkaya ve Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Ağır, toplantı bitiminde, itfaiyeci abilerini ziyaret eden minik öğrencilerle karşılaştı.Öğrencilerle bir süre sohbet edip şakalaşan Genel Sekreter Çetinkaya ve Genel Sekreter Yardımcısı Ağır, hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra itfaiyeden ayrıldı. AYAKLICAOLUK'TA İÇME SUYU SORUNU BİTİYORKahramanmaraş Su ve Kanalizasyon İdaresi(KASKİ) Genel Müdürlüğü, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç’un talimatları ile Dulkadiroğlu İlçesi Ayalıcaoluk Mahallesinde içme suyu çalışmalarına hız verdi. Mahalle genelinde yerleşimin dağınık olmasından dolayı içme suyu kontrolünün oldukça zor olduğu mahallede yapılan çalışmalarla vatandaşa kesintisiz içme suyu sağlanacak. Çalışmalar kapsamında Ayaklıcaoluk Merkez deposuna 1,5 km isale hattıyla takviye su verilerek vatandaşların su ihtiyacı karşılandı. Sarıkızlı obasında üst yerleşim yerlerinde yaşayan vatandaşlara su ulaşmama durumundan dolayı kat ayrımı yapılarak kesintisiz su sağlandı. Ayrıca düzenli bir içme suyu şebekesi bulunmayan Üçtut obasına 3,5 km yeni içme suyu çekilmesi için çalışmalara başlandı. Devam eden şebeke çalışmaları kapsamında 2 km hat döşemesi yapıldı. Yapılan çalışmalardan vatandaşların oldukça memnun olduğunu dile getiren Ayaklıcaoluk Mahalle Muhtarı Şaban Şahinoğlu konuşmasında şunları söyledi:’’ Çalışmaların tamamlanmasıyla mahallemizde içme suyu konusunda inşallah sorun kalmayacak. Mahallemize yapılan bu hizmetlerden dolayı Başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç’a, KASKİ Genel Müdürlüğümüze çok teşekkür ediyoruz’’ dedi. BÖLGE PARKOMATTA İLK BİR SAATTE İNDİRİMKahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi kuruluşu AKBEL A.Ş.tarafından Ulucami- Şelale Park arasındaki güzergâhta uygulanan parkomat ücreti yeniden düzenlendi.Konuyla ilgili Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Ağır tarafından yapılan yazılı açıklamada şu bilgiler verildi: “Gelişen Türkiye ve Kahramanmaraş’ ta artan araç sayısıyla birlikte parklanma ihtiyacı da artmaktadır. Özellikle Büyükşehirlerde bu sorun daha yoğun şekilde yaşanmaktadır.Kahramanmaraş’ta parkomatlı yol üzeri otoparklar, kapalı otoparklar, açık otoparklar ile hizmet verilmektedir. Yapımı yılsonunda tamamlanacak Milli İrade Meydanı veArasa kapalı otoparkları ile 1.500 araçlık ek kapasite artışı sağlanmış olacaktır. Özellikle Büyükşehirlerde vatandaşlar arasında da otopark kültürünün oluşması büyük önem taşıyor. Bu bağlamda sürücülerin kısa süreli parklanmalar için yol üzeri, uzun süreli parklanmalar için kapalı, açık veya ücretsiz park yerlerini tercih etmeleri bu kültürün oluşmasında önem arz etmektedir.Bu amaçla 1. Bölge olarak tespit edilen araç trafiğinin yoğun olduğu Ulucami- Şelale Park arasındaki güzergâhındaki yol boyu park ücretinde kısa süreli parklanmayı teşvik etmek için indirime gidildi. Daha önce ilk yarım saat için indirimli tarife uygulanmakta iken yeni düzenleme ile ilk bir saatlik parklanma süresi için indirimli tarife yeniden düzenlendi. Buna göre daha önce bir saatlik parklanma ücreti 4.-TL iken yeni düzenleme ile bu ücret 2,5.-TL olarak uygulanacaktır.”Kamuoyuna saygılarımızla arz ederiz.”
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
11 Ekim 2017 - 20:01
Güncelleme: 11 Ekim 2017 - 20:07
KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLER (4)
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
11 Ekim 2017 - 20:01
Güncelleme: 11 Ekim 2017 - 20:07





