ANDIRIN İLÇE GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ ÇİFTÇİ EĞİTİMLERİNE DEVAM EDİYOR.Andırın İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından Andırında çiftçilerimize yönelik Turunçgillerde Akdeniz Meyve sineği zararlısı ve biyoteknik mücadele konusunda eğitim toplantısı düzenlendi. Konu hakkında açıklamada bulunan, İlçe Müdürü Uğur ADSAY “ Allah’a şükür öyle güzel bir ülkemiz var ki, üç tarafı denizlerle çevrili. Her yeri akarsu ve derelerle dolu. Güneşiyle, yağmuruyla, karıyla hepsi ayrı bir nimet diyen ADSAY, Bu eğitimler siz çiftçilerimize tarımda olan yenilikleri anlatmak, doğru metotlar ile tarım faaliyetlerini yürüterek en fazla şekilde ürün almanızı ve buna bağlı olarak ülke tarımının ve siz çiftçilerimizin kalkınmasını hedefliyoruz. Sizler için çalışıyoruz. Biz sizlerin her zaman yanınızdayız ve her zaman sizlerin destekçisiyiz.” dedi.Daha sonra Kahramanmaraş İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürlüğünde görevli Ziraat Mühendisi Sefair BAĞCI Turunçgillerde Akdeniz Meyve sineği zararlısı ve biyoteknik mücadele konusunda çiftçilerimizin yaşadığı sorunlar hakkında geniş bilgiler verdi. Akdeniz Meyve sineği ile mücadele yöntemleri, kimyasal mücadele, kültürel önlemler ve biyoteknik mücadele konusunda bilgiler aktaran BAĞCI, çiftçilerimiz tarafından yöneltilen soruları yanıtladı.İhsan EMİRALİOĞLU İl Müdürü ANDIRINDA MAHALLE MUHTARLARI İLE İSTİŞARE TOPLANTISI DÜZENLENDİ.Andırın İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından, Mahalle Muhtarları ile İlçe Tarımının ve Hayvancılığının geliştirilmesi, tarımda olan yenilikler, Tarımsal desteklemeler, Buzağı ölümlerinin önlenmesi ve çiftçilerimizin sorunları ve çözümleri hakkında istişare toplantısı düzenlendi.Toplantıya İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Uğur ADSAY, Ziraat Odası Başkanı Mehmet SARIBIYIKOĞLU, Muhtarlar Derneği Başkanı Hamdi ARSLANTAŞ, Mahalle muhtarları ve İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü personelleri katıldı. Andırın İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü konferans salonunda yapılan toplantıda ilk sözü alan Muhtarlar Derneği Başkanı Hamdi ARSLANTAŞ; “İlçe Müdürlüğümüzün düzenlemiş olduğu bu toplantı bizleri gayet memnun etti. İlk defa böyle bir toplantı düzenleniyor. Bu tür toplantıların sık sık yapılmasını istiyoruz. Tarımda olan gelişmeleri bizzat öğrenerek, mahalle halkımıza daha doğru bir şekilde anlatabileceğiz.” dedi.Ziraat Odası Başkanı Mehmet SARIBIYIKOĞLU ise “Andırın Ziraat Odası olarak çiftçilerimiz için çalışıyoruz, BTC-EDUSER ve Ziraat Odamız işbirliği ile Türkiye’de ilk defa taş toplama makinesinin Andırın Ziraat Odamıza alarak çiftçilerimizin hizmetine sunduk, odamızda çalışan Tarım Danışmanlarımızdan çiftçilerimizin her zaman faydalanabilirler.” Şeklinde konuştu.İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Uğur ADSAY ise yaptığı konuşmada, “ İlk defa muhtarlarımızla böyle bir toplantı düzenlendik, düzenlenen bu tür toplantılarla, muhtarlarımızla bir araya gelerek tarımda olan yenilikler ve gelişmeler hakkında, Andırın tarımının ve çiftçilerimizin kalkınması için neler yapabileceğimizi konuşmak istedik. Bizler Tarım Bakanlığı ailesi olarak her zaman siz çiftçilerimizin yanındayız ve sizlerin destekçisiyiz. İlçemizde davalı ve hisseli arazinin çok olması sebebi ile ÇKS kayıtlı çiftçi sayımız çok az, buna sebeple çiftçilerimiz Tarımsal desteklemelerden yeteri kadar faydalanamamaktalar, bu yüzden Arazi toplulaştırması ilçemiz açısından çok gerekli ve bir an önce ilçemizde arazi toplulaştırmasının yapılması gerekmektedir.” dediTarımsal desteklemelerin, Buzağı ölümlerinin ve Tarımsal çalışmalar hakkında bilgilerin verildiği toplantı, soruların cevaplanması ile sona erdi.
GÜNCEL
08 Şubat 2018 - 08:24
Güncelleme: 08 Şubat 2018 - 08:27
Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Haberleri (2)
GÜNCEL
08 Şubat 2018 - 08:24
Güncelleme: 08 Şubat 2018 - 08:27





