SANKO SANAT GALERİSİNDE FİLOGRAFİ SERGİSİSANATÇI OĞUZHAN CEM TAŞ: GAZİANTEP’TE BU SANATIN TANITIMINA KATKI SAĞLADIĞIMA İNANIYORUM”Filografi Sanatçısı Oğuzhan Cem Taş, Sanko Sanat Galerisi’nde, 6’ıncı kişisel sergisini açtı.SANKO Holding’de 10 yıldan beri çalışan Taş, binlerce metre tel ve binlerce çivi ile yapılan eserlerini Sanko Sanat Galerisi’nde ikinci kez sergilemekten büyük mutluluk duyduğunu söyledi.Filografi ile ilgili bir video izledikten sonra bu sanabaşladığını belirten Taş, “Çivi ve renklendirilmiş emaye kaplı tellerden tablolar yapıyorum. Ortaya çok güzel ve görenleri hayrete düşüren muhteşem eserler çıkıyor” dedi.“Esere uzaktan baktığınızda malzemeleri göremiyorsunuz. Yakından incelendiğinde tel ve çivi olduğu anlaşıldığında şaşkınlığa yol açıyor” diyen Taş, şöyle devam etti:“Filografi çok emek ve sabır isteyen, ilmek ilmek örülen, adım adım ilerleyen unutulmaya yüz tutmuş, yaşatmaya çalıştığım ve sevdiğim bir sanattır. Öğrenilmesinde esas olan uygulamadır. Bu sanatı sosyal medyada videolar izleyerek ve yapıp sökerek öğrendim. Bu işe başladığımda Gaziantep’te bu sanatı yapan yoktu. Filografinin kentimizde tanıtımına, bilinmesine ve uygulanmasına katkı sağladığıma inanıyorum.Eski bir Türk süsleme sanatı olan filografi, muhteşem bir sanat. En küçük desende bile yüzlerce metreden fazla tel ve yüzden fazla çivi kullanılıyor. Amacım bu alanda daha fazla ürün sergilemek, yeteneğimi geliştirmek ve Gaziantep’te bu sanatın daha çok kişi tarafından bilinmesini sağlamaya katkı sağlamaktır. Filografi ile her şeyi yapabilirsiniz ama genellikle dini semboller daha çok yapılıyor. Taş’ın 56 eserinin yer aldığı sergi, Sanko Sanat Galerisinde 30 Haziran’a kadar her gün 10.00-22.00 saatleri arasında gezilebilecek.FİLOGRAFİ NEDİRFilografi ahşap bir zemin üzerine çakılmış çiviler arasından teller geçirilip belli örgü teknikleri kullanılarak çeşitli desenler meydana getirilmesi sanatıdır. Bu sanat Ortadoğu'da doğmuş batıya ve uzak doğuya yayılmıştır.
Ülkemizde pek tanımayan bu sanat zorluğu sabır gerektirmesi nedeni ile az uygulanmakta olup, dünya genelinde unutulmak üzeredir. Günümüzde filografinin ustalarından biri olan Saim Devrilmez, bu sanatın ruh dinlendirici olması ve olumlu psikolojik etkilerinden dolayı Amerika'da özellikle önerildiğini söylüyor.
Filografi sanatçısı önce kafasında bazı motifler tasarlıyor. Daha sonra bu motifleri oluşturmak için tahta panolar üzerine bildiğimiz çivilerini belli bir düzene göre çakıyor. Bu çiviler boyanıp verniklendikten sonra çivilerin arasından teller veya çeşitli renklerde iplikler sıkıca geçirilerek önceden tasarlanmış motifler ortaya çıkarılıyor. Ancak bu iplik geçirme de bir ustalık gerektiriyor.Öyle rasgele bütün çivilerden aynı şekilde iplikleri geçirirseniz hiçbir şey elde edemiyorsunuz. Ayrıca bu ipliklerin hem sağlam hem kolay temizlenebilir olması ve hem de temizleme esnasında renklerinin solmaması gerekiyor. Gerek tahta panonun ve gerekse kullanılacak ipliklerin rengi önceden sanatçı tarafından tasarlanıyor. Seçilen renklerin hem birbirine uyumlu olması hem de motifi ortaya çıkaracak şekilde olması gerekiyor.Panolar evlerde işyerlerinde dekoratif amaçlarla kullanılıyor. Para ile de satılıyor ama bu işin hareket noktası hobi olması. O kadar titiz çalışmak gerekiyor ki verilen emek göz önüne alınırsa maddi kazanç için yapılamayacak bir sanat olarak tanımlanıyor. SANKO SALİHLİ JES ÇALIŞANLARI İFTARDA BULUŞTUSANKO Holding’in enerji sektöründeki yatırımı Salihli Jeotermal Santrali (JES) çalışanları, geleneksel iftar yemeğinde bir araya geldi.Lidya Ocakbaşı Restoran’da düzenlenen iftar yemeğine Sanko Enerji Genel Müdürü Adil Tekin, Genel Müdür Yardımcıları Ahmet Sayın ve Mehmet Kaygusuz ile Salihli JES İşletme Müdürü İbrahim Taş, kaynak geliştirme ve rezervuar çalışanları ile özel güvenlik görevlileri aileleri ile birlikte katıldı.Sanko Enerji Genel Müdürü Adil Tekin, Genel Müdür Yardımcıları Ahmet Sayın ve Mehmet Kaygusuz ile Salihli JES İşletme Müdürü İbrahim Taş, yemek öncesi konukların masalarını dolaşıp hoş geldiniz dediler ve sohbet ettiler.İftar sonrası yapılan çekilişle şanslı iki çalışan tam, dört çalışan yarım altın kazandı. MUHTARLAR VE HUZUREVİ SAKİNLERİNE İFTAR YEMEĞİSANKO HOLDİNG ONURSAL BAŞKANI ABDULKADİR KONUKOĞLU:“MUHTARLAR GIDA DAĞITIMI PROGRAMIMIZDA, İHTİYAÇ SAHİPLERİNİN BELİRLENMESİNDE EN BÜYÜK YARDIMCIMIZDIR, TEŞEKKÜR EDİYORUM”SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, muhtarların, Sani Konukoğlu Vakfı’nın gıda dağıtımı organizasyonunda ihtiyaç sahiplerinin belirlenmesinde en büyük yardımcıları olduğunu belirterek, “Yarımların doğru adrese götürülmesinde bize katkılarından dolayı muhtarlarımıza kalbi duygularla teşekkür ediyorum” dedi.Devletin halkla ilişkilerdeki ilk halkası olan muhtarlarla Ramazan ayında iftar yemeğinde buluşmanın Konukoğlu ailesinin geleneği olduğunu kaydeden Konukoğlu, muhtarları Sani Konukoğlu Vakfı’nın ayrılmaz parçası olarak gördüklerini söyledi.Huzurevi sakinlerini de iftar yemeğinde ağırladıklarını anımsatan Konukoğlu, “Her birisi değer olan huzurevi sakinleri yalnız değildir. Konukoğlu ailesi ve Sani Konukoğlu Vakfı olarak her zaman yanlarındayız” diye konuştu.Türkiye Muhtarlar Konfederasyonu Başkan Yardımcısı Ökkeş Titiz; Gaziantep Milletvekili Nejat Koçer, SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Adil Sani Konukoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Konukoğlu, Sani Konukoğlu Vakfı Genel Sekreteri Naci Boran, Sanko Özel Güvenlik Genel Müdürü Ferhat Arslan ve Genel Müdür Yardımcısı Şeref Çakmak’ın da katıldığı yemekte yaptığı konuşmada, SANKO ve Konukoğlu Ailesinin, muhtarların sorunlarına çözüm konusunda her zaman yanlarında olduğuna vurgu yaptı.
Ülkemizde pek tanımayan bu sanat zorluğu sabır gerektirmesi nedeni ile az uygulanmakta olup, dünya genelinde unutulmak üzeredir. Günümüzde filografinin ustalarından biri olan Saim Devrilmez, bu sanatın ruh dinlendirici olması ve olumlu psikolojik etkilerinden dolayı Amerika'da özellikle önerildiğini söylüyor.
Filografi sanatçısı önce kafasında bazı motifler tasarlıyor. Daha sonra bu motifleri oluşturmak için tahta panolar üzerine bildiğimiz çivilerini belli bir düzene göre çakıyor. Bu çiviler boyanıp verniklendikten sonra çivilerin arasından teller veya çeşitli renklerde iplikler sıkıca geçirilerek önceden tasarlanmış motifler ortaya çıkarılıyor. Ancak bu iplik geçirme de bir ustalık gerektiriyor.Öyle rasgele bütün çivilerden aynı şekilde iplikleri geçirirseniz hiçbir şey elde edemiyorsunuz. Ayrıca bu ipliklerin hem sağlam hem kolay temizlenebilir olması ve hem de temizleme esnasında renklerinin solmaması gerekiyor. Gerek tahta panonun ve gerekse kullanılacak ipliklerin rengi önceden sanatçı tarafından tasarlanıyor. Seçilen renklerin hem birbirine uyumlu olması hem de motifi ortaya çıkaracak şekilde olması gerekiyor.Panolar evlerde işyerlerinde dekoratif amaçlarla kullanılıyor. Para ile de satılıyor ama bu işin hareket noktası hobi olması. O kadar titiz çalışmak gerekiyor ki verilen emek göz önüne alınırsa maddi kazanç için yapılamayacak bir sanat olarak tanımlanıyor. SANKO SALİHLİ JES ÇALIŞANLARI İFTARDA BULUŞTUSANKO Holding’in enerji sektöründeki yatırımı Salihli Jeotermal Santrali (JES) çalışanları, geleneksel iftar yemeğinde bir araya geldi.Lidya Ocakbaşı Restoran’da düzenlenen iftar yemeğine Sanko Enerji Genel Müdürü Adil Tekin, Genel Müdür Yardımcıları Ahmet Sayın ve Mehmet Kaygusuz ile Salihli JES İşletme Müdürü İbrahim Taş, kaynak geliştirme ve rezervuar çalışanları ile özel güvenlik görevlileri aileleri ile birlikte katıldı.Sanko Enerji Genel Müdürü Adil Tekin, Genel Müdür Yardımcıları Ahmet Sayın ve Mehmet Kaygusuz ile Salihli JES İşletme Müdürü İbrahim Taş, yemek öncesi konukların masalarını dolaşıp hoş geldiniz dediler ve sohbet ettiler.İftar sonrası yapılan çekilişle şanslı iki çalışan tam, dört çalışan yarım altın kazandı. MUHTARLAR VE HUZUREVİ SAKİNLERİNE İFTAR YEMEĞİSANKO HOLDİNG ONURSAL BAŞKANI ABDULKADİR KONUKOĞLU:“MUHTARLAR GIDA DAĞITIMI PROGRAMIMIZDA, İHTİYAÇ SAHİPLERİNİN BELİRLENMESİNDE EN BÜYÜK YARDIMCIMIZDIR, TEŞEKKÜR EDİYORUM”SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, muhtarların, Sani Konukoğlu Vakfı’nın gıda dağıtımı organizasyonunda ihtiyaç sahiplerinin belirlenmesinde en büyük yardımcıları olduğunu belirterek, “Yarımların doğru adrese götürülmesinde bize katkılarından dolayı muhtarlarımıza kalbi duygularla teşekkür ediyorum” dedi.Devletin halkla ilişkilerdeki ilk halkası olan muhtarlarla Ramazan ayında iftar yemeğinde buluşmanın Konukoğlu ailesinin geleneği olduğunu kaydeden Konukoğlu, muhtarları Sani Konukoğlu Vakfı’nın ayrılmaz parçası olarak gördüklerini söyledi.Huzurevi sakinlerini de iftar yemeğinde ağırladıklarını anımsatan Konukoğlu, “Her birisi değer olan huzurevi sakinleri yalnız değildir. Konukoğlu ailesi ve Sani Konukoğlu Vakfı olarak her zaman yanlarındayız” diye konuştu.Türkiye Muhtarlar Konfederasyonu Başkan Yardımcısı Ökkeş Titiz; Gaziantep Milletvekili Nejat Koçer, SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Adil Sani Konukoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Konukoğlu, Sani Konukoğlu Vakfı Genel Sekreteri Naci Boran, Sanko Özel Güvenlik Genel Müdürü Ferhat Arslan ve Genel Müdür Yardımcısı Şeref Çakmak’ın da katıldığı yemekte yaptığı konuşmada, SANKO ve Konukoğlu Ailesinin, muhtarların sorunlarına çözüm konusunda her zaman yanlarında olduğuna vurgu yaptı.





