KSÜ HABERLERİ (2)

KSÜ’DE ‘MADDE BAĞIMLILIĞI VE UYUŞTURUCU İLE MÜCADELE’ SEMİNERİ DÜZENLENDİ

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Güvenlik Amirliği tarafından koordinesindeKahramanmaraş İl Emniyet Müdürlüğü ve Kahramanmaraş il Halk Sağlığı Müdürlüğünün katkılarıyla, KSÜ’de eğitim gören öğrencilere “Madde Bağımlılığı ve Uyuşturucu ile Mücadele” konusunda bilgilendirme semineri düzenlendi.

KSÜ Cahit Zarifoğlu Konferans Salonunda düzenlenen seminer öncesi KSÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından hazırlanan ‘Zararlı Alışkanlıklar ve Madde Bağımlılığı’ başlıklı slayt sunumu gerçekleştirildi.

Slayt gösteriminin ardından Kahramanmaraş İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürü Yücel Kayadelen madde bağımlılığıyla mücadele kapsamında KSÜ’ye yeni kayıt yaptıran öğrencilere yönelik seminer sunumu gerçekleştirdi.

Madde bağımlılığıyla daha etkin mücadele için narkotik bünyesinde kurulan narkotim’ler hakkında bilgi veren Kayadelen, “Yürütülen gizli operasyonların yanı sıra resmi kıyafetli personeller de önleyici hizmet görevi yürütecekler. Amacımız şehrin her noktasında güvenilir ve huzurlu bir ortam sağlamak.” diye konuştu.

Narkotik suçlara ilişkin oluşturulan ihbarların değerlendirileceği ‘Narkomobil’ projesinden de bahseden Kayadelen, ‘Narkomobil’ projesiyle uyuşturucuyla mücadelede vatandaşların da tam desteğini almayı hedeflediklerini söyledi.  Proje kapsamında '05521554646' numaralı bir ihbar hattı kurduklarını belirten Şube Müdürü Yücel Kayadelen, vatandaşların uyuşturucuyla ilgili her türlü ihbarını, aynı zamanda çekecekleri video ve fotoğrafları da WhatsApp aracılığıyla kendilerine ulaştırabileceklerini söyledi.

“Polis her sokakta olamayabilir ama sizlerin şahit olduğunuz vakalarda bizim gözümüz olmanızı istiyoruz” diyen Kayadelen, seminer sunumunun sonunda öğrencilerin konuya ilişkin sorularını cevaplandırdı.

Kahramanmaraş İl Halk Sağlığı Müdürlüğünden Psikolog Çağrı Seyfi Moroğlu da uyuşturucu maddeden kurtulmak için yapılması gerekenler hakkında öğrencileri bilgilendirdi.

 

KSÜ’DE EĞİTİM GÖREN BOSNA-HERSEK’Lİ ÖĞRENCİLER REKTÖR DEVECİ’Yİ ZİYARET

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) tarafından 2016 yılının Bosna–Hersek ile Dostluk ve Kardeşlik Yılı ilan edilmesiyle başlayan ilişkiler, güçlenip gelişerek devam ediyor.

İkili ilişkilerin geliştirilmesiyle birlikte KSÜ’de eğitim gören Bosna-Hersek’li öğrencilerin sayısı da önemli ölçüde arttı.  KSÜ’de eğitim gören öğrenciler Bosna-Hersek ile ilişkilerin güçlenmesi için gönüllü kültür elçiliği yapan Osman Nalbant ile birlikte Rektör Prof. Dr. Durmuş Deveci’yi ziyaret etti.

Rektör Deveci, Osman Nalbant ve Bosna-Hersek’li öğrencileri Senato Toplantı Salonunda kabul ederek bir süre görüştü. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirenRektör Deveci, Bosna-Hersek’le olan ilişkilerin eğitim alanında olduğu gibi diğer alanlarda da tesisi ve geliştirilmesinin tarihi bir sorumluluk olduğunu ve bu ilişkilerin daha da kuvvetlenmesi için gayret ettiklerini belirtti.

KSÜ’de eğitim gören Bosna-Hersekli öğrencilerin sayısını arttırmak, kardeşlik ilişkileri ve medeniyet birlikteliğini sürdürmek için çalışmaya devam ettiklerini belirten Rektör Deveci, Bosna-Hersek ile kurulan ilişkilerde desteğini esirgemeyen Osman Nalbant’a teşekkür etti.

Osman Nalbant ve Bosna Hersekli öğrenciler Rektör Deveci’ye konukseverliği ve Bosna-Hersek ile ilişkilerin geliştirilmesi yönünde attığı önemli adımlar için teşekkürlerini sundular.

Bosna –Hersekli öğrenciler Rektör Deveci’yeziyaretin anısına Bosna-Hersek Vranduk Kalesinin resmedildiği tablo takdim ederken, Rektör Deveci’de öğrencilere çeşitli hediyeler verdi.