KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLERİ (5)

HABER(1)

MEZARLIK ALANINA İLK DEFİN YAPILDI

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Şeyh Adil Mezarlığı’na eklenen yeni alanda ilk defini gerçekleştirdi.

Daha önce DSİ 201. Şube Müdürlüğü olarak hizmet verilmekte iken, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç’un girişimleri sonucunda DSİ 20. Bölge Müdürlüğü sınırları içerisine 201. Şube Müdürlüğü için işletme ve idari binaları yapılması karşılığında eski yer Büyükşehir Belediyesi’ne devredilmişti.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi bahse konu alanda bulunan yapıları yıkımını ve temizliğini yapmasının ardından bir bölümü mezarlık alanına katılacak olan bölgede gerekli alt yapı ve üst yapı çalışmalarını tamamladı ve bugün ilk defin Cuma Namazı sonrası yapıldı.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi başkanlığı Mezarlıklar Şube Müdürlüğü’nce Şeyh Adil Mezarlığı’nda sonlandırılan defin işlemleri böylelikle tekrardan başlarken, aynı zamanda Şeyh Ali Sezai Efendi Mezarlık Alanı’na da definler devam edecek.

 

HABER(2)

ÇUKUROVA TÜNEL KAVŞAKTA İNCELEME

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, yapım çalışmaları devam eden Çukurova Tünel Kavşakta incelemelerde bulundu.

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcıları Harun Buz, Fatih Bülbül, Fen İşleri Dairesi Başkanı Onur Erdi ile Etüd ve Projeler Dairesi Başkanı Mustafa Aksel Abacıoğlu ile birlikte  Çukurova Tünel Kavşakta incelemelerde bulunan Başkan Erkoç, yetkililerden yapılan çalışmalara ilişkin bilgiler aldı.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi olarak daha önce Ulucami Tünel Kavşak ile Karamanlı Kavşağı’nı yaptıklarını hatırlatan Başkan Erkoç, burada üçüncü kavşağın yapımına başladıklarını ve yılbaşına kadar bitirmeyi hedeflediklerini ifade ederek, bu kavşakların hizmete açılmasıyla trafikte yaşanan yoğunluğun azalacağını söyledi.

 

HABER(3)

CUMA HUTBESİ İŞARET DİLİYLE ANLATILDI

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi engelli vatandaşlarımıza hizmetin bir yenisi daha ekledi.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi işitme engelli vatandaşların Cuma Hutbesini anlayabilmeleri için hutbeyi işaret diliyle anlattırdı.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi İşaret Dili Uzmanı İbrahim Latif Aslan, Hacı Ramazan Yaşar Gölcü Camii’nde Cuma Hutbesini işitme engelli vatandaşlar için işaret diliyle anlattı.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, namaz çıkışı gazetecilere yaptığı açıklamada, kent merkezinde erişilebilirliği çok kolay olan Hacı Ramazan Yaşar Gölcü Camisi'nde bugün engelliler için farklı bir uygulama yapıldığını belirtti.

İşitme engelliler için Cuma Hutbesinin işaret diliyle aktarıldığını ifade eden Başkan Erkoç, "Belediye çalışanımız işaret diliyle hutbeyi engelli kardeşlerimiz için çevirdi. Çok güzel bir duygu. Onların da maneviyatını tam yaşaması bizim için önemli. Maneviyatın önündeki engellerin kaldırılması, temel hak ve özgürlüklerin sağlanması konusunda 15 yıldan bu yana hükümetimiz çok önemli adımlar attı. Biz de bu tür fiziki engelleri kaldırma gayreti içindeyiz" dedi.

Başkan Erkoç, her cuma engellilerin anlayacağı şekilde hutbelerin çevirilerinin devam edeceğini söyledi.

Onikişubat İlçe Müftü Vekili Akın Utangan da İslam dininin engellilere büyük önem verdiğine işaret ederek Hz. Muhammed döneminden örnekler verdi.

Utangan, şunları kaydetti:"Önemli olan fiziksel engellilik değil, önemli olan gönüllerin engelli olmamasıdır. Engellin kardeşlerimize sahip çıkmak, onlara yardım etmek, onların sıkıntılarını gidermek biz Müslümanların görevidir. Engelli kardeşlerimizin toplum için, Müslümanlar için birer rahmet ve bereket olduğu düşüncesini aklımızdan çıkarmamamız gerekiyor. Bu anlamda Büyükşehir Belediyemiz de güzel bir hizmete imza attı. Hacı Ramazan Yaşar Gölcü Camimizde işitme engelli kardeşlerimiz için hutbe düzenliyorlar. Kendilerine müftülüğümüz adına teşekkür ediyoruz."

 

HABER(4)

BÜYÜKŞEHİR’DEN ORGAN BAĞIŞI ETKİNLİĞİ

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi 3-9 Kasım Organ Bağışı Haftası münasebetiyle bir program düzenledi.

Kahramanmaraş Demokrasi Meydanı’nda gerçekleştirilen programda daha önce düzenleneceği duyurulan konserin şehitlerden dolayı iptal olduğu belirtilerek insanlara organ bağışında bulunun çağrısında bulunuldu.

Programda bir konuşma yapan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Engelliler Şube Müdürü Mehmet Fatih Akşam, yaptığı konuşmada, organ bağışının önemine değinerek vatandaşlara organ bağışı yapın çağrısında bulundu.

Daha sonra kürsüye gelen Sanatçı Ogün Bülent Görgün, kendisinin şehre konser için geldiğini ancak şehitlerimizden dolayı konserin iptal edildiğini ifade ederek, organ bağışının önemine değindi.

Konuşmaların ardından Büyükşehir Belediyesi ve KABÖDER işbirliği ile Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi başkanı Ayşe Taşkıran, Engelliler Şube Müdürü Mehmet Fatih Akşam, Sivil Toplum Kuruluşları Koordinasyon Şube Müdürü Yaşar Kaymak başta olmak üzere orada bulunan personeller ve vatandaşlar tarafından organ bağışına geçildi ve sırasıyla evraklarını doldurarak organ bağışında bulundular.

 

HABER(5)

BÜYÜKŞEHİR’E TOPLU TAŞIMA ÖDÜLÜ

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’ne bir ödül de toplu taşıma sisteminden dolayı geldi.

Radikal bir karar alarak toplu taşıma sisteminde büyük bir değişim başlatan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, çok kısa bir süre içerisinde şehir merkezinde hizmet veren ekonomik ömrünü tamamlamış dolmuşları kaldırarak, yepyeni modern ve teknolojinin son harikası, engelli vatandaşların da rahatlıkla kullanabileceği otobüsleri getirmişti.

İstanbul Kongre Merkezi Lütfi Kırdar Rumeli Spor Salonu’nda 2-4 Kasım 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilen 10. Uluslararası İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı’nda Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’ne Toplu Taşıma Sistemi ödülü geldi.

Finansal Caziplik Kategorisi’nde Ekonomiklik Ödülü’ne layık görülen Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin ödülü Genel Sekreter Yardımcısı Züver Çetinkaya aldı.

Genel Sekreter Çetinkaya’ya ödülü İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hayri Baraçlı takdim ederek Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin Toplu Taşıma Sisteminde gösterdiği üstün başarı ve gayretlerden dolayı tebrik etti.

10. Uluslararası İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı’na Genel Sekreter Züver Çetinkaya’nın yanı sıra Ulaşım Hizmetleri Dairesi Başkanı Yusuf Deliktaş, Toplu Taşıma Şube Müdürü H. Mehmet Çiçek ile Terminaller ve Otoparklar Şube Müdürü Osman Tanır katıldılar.