KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLERİ (5)
TEKKE’DE YIKIM ÇALIŞMALARI DEVAME DİYOR
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin aldığı tarihi bir kararla Yusuflar Mahallesi’nde(Tekke) başlattığı kentsel dönüşüm projesi kapsamında yıkım çalışmaları devam ediyor.
Büyükşehir Belediyemizce yürütülen Yusuflar Mahallesi kentsel dönüşümü kapsamında yıkımlara devam ederken bölgeye yerleştirilen Kentsel Dönüşüm Ofisi ile de hizmet vatandaşın ayağına götürüldü.
Bir taraftan yıkım çalışmaları devam ederken bir yandan vatandaş görüşmeleri sonucunda kira yardımlarıyla vatandaşlar evlerini tahliye ediyorlar.
Tahliyelerin akabinde ilk etapta anlaşma sağlanan 66 konutun yıkım süreci de devam etmektedir. Vatandaşa sunulan ilk etaptaki konutların bitmesi sebebiyle çok yakında yeni konut projeleriyle vatandaşlarla görüşmelere hız verilecek.
BAŞKAN ERKOÇ’TAN SARAYALTI’NDA İNCELEME
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, Sarayaltı Caddesi’nde incelemelerde bulundu.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından yol genişletme çalışmaları kapsamında Sarayaltı Caddesi ile Kanlıdere Köprüsü arasındaki bölgede yürütülen çalışmaları yerinde inceleyen Başkan Erkoç, Genel Sekreter Yardımcısı Fatih Bülbül ve Emlak ve İstimlak Dairesi Başkanı Ramazan Demirel’den yapılan çalışmalara ilişkin bilgiler aldı.
Sarayaltı Caddesi’nde bulunan esnaflarla da sohbet eden Başkan Erkoç, daha sonra restorasyon çalışmaları devam eden Şekerli Camii’nde incelemelerde bulundu.
Başkan Erkoç Sarayaltı Caddesi’nde genişletme çalışmalarının tamamlanması ile yol ağının genişletilerek, şehir merkezinde oluşan trafik yoğunluğunu bu yollara yaymak suretiyle azaltmayı hedeflediklerini söyledi.
BÜYÜKŞEHİR’DEN YAŞLILARA ZİYARET
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin Akıllı Yaşlı Bakım ve Koordinasyon Merkezi tarafından hizmet verdiği yaşlılar evlerinde tek tek ziyaret edildi.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından Yaşlı Destek Projesi kapsamında Akıllı Yaşlı Bakım ve Koordinasyon Merkezi’nce hizmet verilen yaşlıları evlerinde tek tek ziyaret ettiklerini belirten Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ayşe Taşkıran, yaşlıların bu hizmetten oldukça memnun olduklarını söyledi.
Daire Başkanı Taşkıran konuya ilişkin yaptığı açıklamada: “Büyükşehir Belediye Başkanımızın eşi Derya Kamalak Erkoç hanımefendi ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Yaşlı ve Engelli Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Sebiha Başaran hanımefendi ile birlikte Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği tarafından jüri özel ödülü alan YADES projemiz kapsamında evlerine hizmet verdiğimiz yaşlılarımızı ziyaret ettik.
Sosyal belediyecilik alanında büyük önem verdiğimiz projelerden biri olan Akıllı Yaşlı Bakım ve Koordinasyon Merkezimiz günlük yaşam faaliyetlerini tek başına sürdüremeyen, evde bakım hizmetine ihtiyaç duyan; yaşlı vatandaşlarımızın sağlık durumları, kişisel bakımları ile yaşadıkları evin temizlik ihtiyaçları ve sıcak yemek ihtiyaçları bu merkezimiz tarafından karşılanıyor. Emeği geçen herkese en kalbi teşekkürlerimizi sunuyoruz. Evlerinde ziyaret ettiğimiz yaşlılarımız bu hizmetten oldukça memnun olduklarını ifade ederek bizlere teşekkür ettiler. O yaşlılarımızın dualarını almak bizim için ödüllerin en güzelidir” diye konuştu.
AKOM’DAN KIŞ TOPLANTISI
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren Afet ve Koordinasyon Merkezi (AKOM) kış ayları münasebetiyle toplantılarına devam ediyor.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Kaski, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, ilçe belediyeleri, Afad, DSİ 20. Bölge Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Karayolları 55 ve 58. Şube Şeflikleri, Meteroloji İl Müdürlüğü, Akedaş gibi kurum ve kuruluşlarının temsilcilerinin katıldığı toplantıda kış ayları sebebiyle yapılması gereken çalışmalar masaya yatırıldı.
AKOM’da gerçekleştirilen toplantı neticesinde şu açıklama yapıldı: “Geçtiğimiz yıllarda edinilen tecrübelerden faydalanılarak ilimiz sınırları içerisindeki yolların açık tutulabilmesi amacıyla meydana gelebilecek yoğun kar yağışı ve buzlanmayla mücadele kapsamında ilimizin coğrafi farklılıkları ve meteorolojik verilere dayanılarak bir planlama yapılmasıyla Büyükşehir Belediyemiz tarafından doğru kaynak kullanımları ve etkili müdahale sağlanmış olacaktır. Ulaşımın aksamaması amacıyla yoğun kar yağışı, buzlanma ve sel baskınları ile mücadele kapsamında;
*İl genelinde ilçelerimizin meteorolojik verileri takip edilerek kar yağışı, buzlanma ve sel baskınları ihtimali karşısında plan derecesi belirlenecektir. Plan derecesine göre ilgili yerleşim birimlerinin ulaşım alanlarında kar yağışı, buzlanma ve sel baskınları ile mücadele için alarm durumuna geçilecektir.
*Kar yağışı ve buzlanma ile mücadele çalışmalarında görev alacak personel, araç-gereç ve malzeme bilgileri hazırlanacaktır.
*Çalışma güzergâhları, araçların bekleme yerleri, solüsyon ve tuz ikmal noktaları belirlenecektir.
*Vatandaşların yoğun olarak kullandıkları caddeler, yaya geçitleri, hastane ve sağlık ocakları vb. bölgelerdeki kaldırım ve meydanlarda yayaların düşmemesi için tuzlama, kar ve buz temizliği yapılacaktır.
*Plan derecesine göre kış çalışmaları kapsamında görev yapan personel, araç, ekipman ve malzeme teyakkuz durumunda bulundurulacaktır. Görevli personellerin iaşeleri sağlanacaktır.
*Kullanılan iş makinelerinin araç ve yakıt donmasına karşı korunması sağlanacaktır.
*Sevkiyat planı yapılacak, gerektiğinde sorunlu bölgelere diğer bölgelerden destek sağlanacaktır.
*Kar yağışı, buzlanma ve sel baskınları ile mücadele çalışmaları faydalı her türlü gelişime açık olacaktır.
*Karşılıklı araç geçişleri ve sollamalar için yollar cepli olarak açılacaktır.
*Kış şartlarında araç sürücülerinin dikkatli olmaları, vatandaşlarımızın mümkün olduğunca toplu taşıma araçlarını kullanmaları ve 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul etmemeleri hususlarında halkımızı bilinçlendirmesi amacıyla basın yayın yoluyla (broşür, haber vb.) duyurular yapılacaktır.
*Vatandaşların bilgilendirilmesi amacıyla değişken mesaj sistemi ekranlarından (VMS) hava durumunu gösteren meteorolojik bilgiler aktarılacaktır.
*Yoğun kar yağışlarında ambulansların ulaşamadığı yerlerde İl AFAD Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğü’ne ait paletli araçlar kullanılacaktır.
*Tüm ihbarlar AKOM 112 acil durum hattına yapılacak, AKOM komuta merkezi tarafından tüm ekipler yönlendirilecek ve kapalı yol açıldığında AKOM komuta merkezine bilgi verilecektir.
*Minibüs ve halk otobüsleri yoğun kar yağışı ve buzlanma esnasında zincir takmaları ve bulundurmaları için bağlı bulundukları meslek odalarınca ve Ulaşım Dairesi Başkanlığınca uyarılacaklardır.
*İş makinesi ve kamyon kullanan operatör ve şoförlerin özellikle kış mevsiminde yıllık izinli olmamaları için izin planlaması yapılacak, zorunlu izin aldıklarında ise adres ve telefon numaraları mutlaka alınacaktır.
*İlçe belediyelerinde bulunan greyderler ve iş makinaları bölgelerindeki mevcut olası kar mücadelesinde çalışmalara katılacaklardır.
*Kapanan ve buzlanan yollar Acil Ambulans hizmeti veren 112’ ye bildirilecektir.
*İhtiyaç halinde DSİ ve Orman Bölge Müdürlüğü tarafından araç ve personel desteği verilecektir.
*Özellikle Andırın ve kuzey ilçelerimizde kış lastiği zorunluluğu getirilmesi hususu Valiliğe teklif edilecektir.
*Yayla yerlerindeki büyük ve küçük baş hayvanların (1000 rakım üzeri) 01 Aralık 2017 den itibaren 01 Mart 2017 tarihine kadar merkezi yerlere indirilmesi hususu Kaymakamlıklara ve Valiliğe teklif edilecektir.
*Kış şartlarından dolayı ulaşımı zor olan kırsal mahallelerde hamile bayanların doğuma yakın dönemde uygun tarihlerde sağlık kurumlarının misafirhanelerine davet edilmesi.
*Araçlar yolu kapattığında şoförler cemiyeti çekicileri tarafından çekilmesi hususu Şoförler Cemiyetine bildirilecektir.
SEL VE SU BASKINLARI İLE MÜCADELE
*Kapalı Çarşı çatı temizliği, “Kapalı Çarşı Yönetimi” oluşana kadar KASKİ tarafından yapılacaktır.
*Çarşı içi temizlik ve kanalların temizliği Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığınca yapılacaktır.
*Şehir merkezlerindeki yağmur suyu kanallarının belirli aralıklarla KASKİ tarafından temizlenmesi yapılacaktır.
*Sonbahar, kış mevsiminde yaprak, gazel vs. çöplerin ızgara ve mazgallara girmemesi için sorumluluk alanına göre ilçe belediyeleri temizliğe daha da hassasiyet göstereceklerdir.
SU KAYNAKLARI MASAYA YATIRILDI
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği tarafından gerçekleştirilen ve iki gün süren konferansta su kaynakları masaya yatırıldı.
Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’nce Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen konferansın birinci oturumunda Su ve Ekoloji konusu ele alındı.
Doç. Dr. Gül Sayan Atanur’un oturum başkanlığını yürüttüğü konferansın birinci oturumunda Prof. Dr. Murat Topbaş; ‘Su, Ekoloji ve Çevre Sağlığı’, Prof. Dr. Cengiz Türe; ‘Su Ayak İzi’nin Kentler İçin Önemi’, Prof. Dr. Ayşegül Tanık; ‘Yağmur Suyu Toplama, Biriktirme ve Geri Kullanımı’ konularında bildirilerini sundular.
Konferansın birinci oturumunun tamamlanmasının ardından Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği üyeleri Maraş Kalesi, Sütçü İmam’ın Türbesi, Çınarlı Camii, Taşmescit ve Ulucamii’yi gezdiler.
Konferansın ikinci oturumunda Su Kaynakları Oturumu ve Yönetimi konusu ele alındı.
Doç. Dr. Alpaslan Türkan’ın oturumun başkanlığını yürüttüğü ikinci oturumda, Prof. Dr. Ruşen Keleş; ‘SU kaynaklarımız ve Su hakkı’, Prof. Dr. Emine Didem Evci Kiraz; ‘Su Kalitesi ve Yerel Yönetimlerin Rolü’, Dr. Yakup Karaaslan; ‘Su Yönetiminde Kalite ve Miktar Yönetimi’ konularında bildirilerini sundular.
Konferansın üçüncü oturumunda ise ‘Su Kaynakları ve Kentler: Kahramanmaraş’ konusu ele alındı.
Prof. Dr. Handan Türkoğlu’nun oturum başkanlığını yürüttüğü üçüncü oturumda ise Kahramanmaraş Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürü Mustafa Uzunlar; ‘Kahramanmaraş İçme ve Kullanma Suyu Yönetimi’, Prof. Dr. Hayriye Eşbah Tunçay; ‘Kentsel Drenaj ve Kent Ekolojisi’ konularında bildirilerini sundular.
Konferansın ardından Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği üyeleri Demirciler Çarşısı, Suk-i Maraş Çarşısı, Kapalı Çarşı, Panorama Müzesi, Akıllı Yaşlı Bakım ve Koordinasyon Merkezi ve Maraş Oyuncakları Atölyesi’ni gezdiler.