KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE HABERLERİ (4)

BAŞKAN ERKOÇ: “DONDURMA MÜZESİ KURACAĞIZ”

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, dondurma sektörü ileri gelenleriyle bir araya geldi.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Lokali’nde Lokantacılar ve Pastaneciler Odası Başkanı Erdal Kambur ile dondurma ve gıda sektörünün ileri gelenleri ile bir araya gelen Başkan Erkoç, Kahramanmaraş’ta gıda sektöründe Organize Sanayi Bölgesi kurmak için kolları sıvadıklarını söyledi.

Toplantı sonrasında bir değerlendirmede bulunan Başkan Erkoç: “ Dondurma sektörümüzün ileri gelen temsilcileri ile bir araya gelerek dondurma sektörümüzü konuştuk.

Neler yapabiliriz, müteşebbislerimizi nasıl güçlendirebiliriz’i konuştuk. Biliyorsunuz daha önce de açıkladık. Bir gıda organize sanayi bölgesi oluşturma gayretimiz var. Bu konuda hemfikir olduk. Bu çalışmalarımızı hızlandıracağız. Özellikle dondurma üreticilerine, biber üreticilerine, tarhana, yoğurt, peynir ve mandıra işletmecilerine bir alan oluşturmak istiyoruz. Gıda alanındaki tüm sektörlere, yani makarna fabrikası da olabilir un fabrikası da olabilir, tüm gıda sektörlerine yönelik bir alan oluşturalım dedik. Arkadaşlarımıza bir alan önerdik ve arkadaşlarımız da bu alana olumlu baktılar. Bu alan üzerinde çalışmalarımız devam edecek. Amacımız Kahramanmaraş’ın iktisadını, ekonomisini çok güçlü hale getirmek. Tabii dondurma bizim ay yıldızlı ürünümüz. Türkiye’mizi, Kahramanmaraş’ımızı dünyanın dört bir yanında temsil eden bir ürün. Bu konuda çok büyük başarılara imza atılmış, dünya çapında Türkiye’mizi temsil eden çok önemli markalarımız var. Bu başarının devamı olarak Türkiye’mizin ve Kahramanmaraş’ımızın bu üretimiyle tanınması için bir Dondurma Müzesi yapacağız. Geçenlerde Belçika’ya gittiğimde orada bir çikolata müzesi görmüştüm. Kahramanmaraş’ta da dondurmanın serüvenini anlatan bir müze kuracağız. Dondurma sektörüne gönül veren insanlarla da istişare ederek güzel bir konseptle bir Dondurma Müzesi kuracağız. Bunun yanı sıra Dondurma Akademisi açacağız. Bununla ilgili çalışmalarımız hızla devam etmekte. Dondurma bizim için çok önemli bir ürün. Kahramanmaraş’a ve Türkiye’ye çok önemli katma değer sağlayacağı inancındayız. Zaten şu anda sağlamakta biz bunu artırma gayretinde olacağız. İstişare ederek Kahramanmaraş’ta sanayici sayısını hızla artırma gayreti içindeyiz. Küçük sanayi işletmelerimizin büyük sanayi tesisi olmaları yolunda Büyükşehir Belediyesi olarak elimizden gelen gayreti gösteriyoruz” diye konuştu.

Kahramanmaraş Lokantacılar ve Pastaneciler Odası Başkanı Erdal kambur ise yaptığı açıklamada: “Sayın Başkanımızla birlikte güzel bir ortamda güzel konulara değindik. Gerçekten Kahramanmaraş’ımızı seven başkanımızın bize önerdiği önerilerle değerlendirme yaptık. Bu değerlendirme sonucunda da gıda sektörü ile alakalı aldığı kararlarda kendisini destekleyeceğimizi söyledik. Gerçekten kendisi bir ayyıldızlı bir ürünümüze bir ayyıldız daha katma yönünde görüşleri var. Gıda sektörü konusunda bize her türlü desteği vereceklerini söylediler. Biz de Oda olarak kendisine teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.

 

AŞKIN RENK DİLİ RESİM SERGİSİ

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi  “Aşkın Renk Dili –Göğe Ağarız Yere Yağarız” isimli resim sergisinin sanatseverlerle buluşturuyor.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Kültür ve Turizm Şube Müdürlüğü organizesi ile açılacak Sait Işık Resim Sergisi 6 gün boyunca açık kalacak.

Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi Sergi Salonu’nda 28 Aralık 2017 Perşembe günü saat 10.30’da açılacak olan resim sergisi 2 Ocak 2018 tarihine kadar açık kalacak.

Ressam Sait Işık’ın eserlerinden oluşan resimlerin sergileneceği resim sergisi 6 gün boyunca sanatseverlerin beğenisine sunulacak.

 

TAŞDEMİR YOLUNDA STABİLİZE ÇALIŞMASI

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi yol yapım ve onarım çalışmaları kapsamında Pazarcık ilçesinde devam ediyor.

Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı Yol Yapım ve Onarım Şube Müdürlüğü ekiplerince yürütülen çalışmalar Pazarcık İlçesi Taşdemir Mahallesi yolunda devam ediyor.

Büyük bir kısmı asfaltlanan geriye 1.5 kilometrelik kısmı kalan eni 6-8 metre genişliğinde olan yolda Tilkiler-Taşdemir arasında stabilize çalışmaları tamamlanarak yol asfalta hazır hale getirilecek.

 

ANDIRIN’DA TIĞ OYASI SERGİSİ

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ve Halk Eğitim işbirliği ile Andırın’da devam eden Tığ Oyası Kursu’na katılan kursiyerlerin hazırladıkları ürünler sergilendi.

Kısa adı KAMEK olan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Meslek Edindirme ve Sanat Eğitimi Kursları ile Andırın Şehit Ethem Hacımahmutoğlu Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü işbirliği ile yürütülen Tığ Oyası Kursuna katılan kursiyerlerin hazırladığı ürünler sergilendi.

Andırın Kaymakamı Haluk Koç, Belediye Başkanı Baki Tezcan ile diğer protokol mensupları ve kursiyerlerin katıldığı sergide kursiyerlerin hazırladığı ürünler sergileniyor.

KAMEK işbirliği ile Halk Eğitim bünyesinde yürütülen Tığ Oyası Kursu’na katılan 20 kursiyerin yaptığı 170 ürün 2 gün boyunca sergilenecek.

Sergiyi gezen Andırın Kaymakamı Haluk Koç, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü ile işbirliği içerisinde hareket etmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesine teşekkür etti.

Sergi ile alakalı bilgi veren Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi başkanlığı Mesleki Eğitim Şube Müdürü Mustafa Tuncer Okumuş: “Kahramanmaraş il genelinde yaşayan hemşerilerimizin mesleki ve sanatsal bilgi ve becerilerini geliştirerek meslek ve beceri sahibi olmalarını sağlamak, kültürel ve sosyal gelişmelerine katkıda bulunmak, bireysel pasif tüketici olmaktan çıkıp aktif üretici kılmak, Endüstrileşmenin ihtiyacı olan kalifiye elemanları yetiştirerek ülke sanayinin gelişmesine katkıda bulunmak, kaybolmaya yüz tutmuş sanatlarımızı gün yüzüne çıkararak canlı kılmak amacı ile Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Mesleki Eğitim Şube Müdürlüğü KAMEK kurs merkezi adı altında vatandaşlarımıza hizmet vermekteyiz.

Verdiğimiz eğitimler sonunda kursiyerlerimizin eserleriyle birlikte karma ve kişisel sergiler açarak kursiyerlerimizin yapmış olduğu eserler görsel olarak sergiler vasıtası ile halka sunulmaktadır. Aynı zamanda eğitimler tamamlandıktan sonra kursiyerlerimize katılım belgesi ve sertifikaları da verilmektedir” diye konuştu.