GAZİANTEP SANKO HABERLERİ (4)

SANKO OKULLARINDA MEZUNİYET COŞKUSU

SANKO Koleji ile SANKO Fen ve Teknoloji Lisesi’nin 85 öğrencisi okul bahçesinde düzenlenen Mezuniyet Töreni ile mezun olmanın mutluluğunu ve coşkusunu yaşadı.

Törene, SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve SANKO Okulları Kurucu Temsilcisi Adil Sani Konukoğlu, Yönetim Kurulu Üyeleri Sami Konukoğlu, Hakan Konukoğlu, Cengiz Konukoğlu, SANKO Okulları Danışma Kurulu Başkanı Jülide Konukoğlu, üyeleri Zeynep Konukoğlu, Murat Güneri, SANKO Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Güner Dağlı, Oğuzeli İlçe Milli Eğitim Müdürü Burhan Yüksel, Okul Yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.

SANKO Okulları Genel Müdürü Fırat Mümtaz Asyalı, anne babaların büyük özveri ve fedakarlıklarla yetiştirdikleri evlatlarının şimdi hayatlarının en önemli dönemeçlerinden birinde, lise öğrenimlerini bitirerek gelecek yaşamlarına yön verecek üniversite yıllarına merhaba demenin eşiğinde olduğunu söyledi.

Asyalı, “Modern ve demokratik Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün, ‘Bütün Ümidim Gençliktedir’ sözüyle vurguladığı gibi, bizler akademik mükemmeliyet anlayışıyla yetiştirdiğimiz gençlerden Gazi şehrimiz ve güzel ülkemiz adına çok ve büyük işler bekliyoruz” dedi.

SANKO kültürü ile yetişmiş, vatanını seven gençlerin gelecekte kendilerini haklı çıkaracaklarına yürekten inandıklarını kaydeden Asyalı, şöyle devam etti:

“Gençlerimiz uzun soluklu eğitim öğretim hayatları boyunca birçok akademik çalışma yaptılar, Bazen bu kadar çok çalışmayı sorguladılar, ancak bu çalışmalar öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirdi ve ufuklarını genişletti.

Sizler, akademik dersler ve sosyal aktiviteler bütünü içerisinde büyüyüp serpilirken; fiziksel ve ruhsal olarak da çok değiştiniz ve büyüdünüz. Karakteriniz gelişti, kişiliğiniz oluştu. Yerel değerlerimizi evrensel bilgi ile birleştirip BÜTÜN İNSAN felsefesiyle harmanladınız.”

SANKO Koleji – Fen ve Teknoloji Liseler Müdürü Uğur Topuz da SANKO Okullarının kuruluşunun 18. yılında fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller yetiştirmiş olmanın haklı gururunu yaşadıklarına vurgu yaptı.

“Şehrimizi ve okulumuzu gururla temsil edeceğinize, milli değerlerinizden ödün vermeden evrensel bilgiye kucak açacağınıza, içinizdeki sevgi, saygı ve hoşgörü tohumlarını yeşerteceğinize, vatanınıza, bayrağınıza sonsuza dek sahip çıkacağınıza, ve Büyük Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ideallerinin ve bilim aydınlattığı yolda ilerleyeceğinize inancımız tam” diyen Topuz, öğrencileri bu duygularla uğurladıklarının altını çizdi.

Tören, keplerin havaya atılmasıyla son buldu.

 

 

KARNELER ALINDI YAZ TATİLİNDE NELER YAPILABİLİR

UZMAN PSİKOLOG- BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİSTİ SÜYÜR: “KÖTÜ KARNEDEN SADECE ÇOCUK SORUMLU DEĞİL. KARNE ÇOCUĞUN ÖĞRENME SÜREÇLERİ VE DAVRANIŞLARININ BİR GERİ BİLDİRİMİDİR”

SANKO Üniversitesi Sani Konukoğlu Uygulama ve Araştırma Hastanesi Uzman Psikolog- Bilişsel Davranışçı Terapisti Melis Tümer Süyür, kötü karneden sadece çocuğun sorumlu olmadığını belirterek, aileleri duyarlı davranmaya çağırdı.

Karne döneminden sonra yaz tatilinde yapılabilecekler konusunda açıklamalarda bulunan Süyür, “Aileler ve öğrenciler karne heyecanı yaşadı. İyi karne kötü karne etiketi yapmadan önce aileler uzun soluklu bir dönemi değerlendirmeli” dedi.

Ortada bir sonuç varsa ve bu sonuç olumlu da olsa olumsuz da olsa tek bir kişiyi etiketlemenin doğru olmadığını kaydeden Süyür, “Dönem boyunca iyi koordine olmak çok önemli. Bu da aile üyelerinin ve eğitim kurumlarının desteği ile olur” diye konuştu.

Karnenin çocuğun öğrenme süreçleri ve davranışlarının bir geri bildirimi olduğunun bilinmesi gerektiğine dikkat çeken Süyür, şöyle devam etti.

“Çocuğumuza kişiselleştirme yapıp, karnesi zayıf gelen çocuğa zayıf öğrenci muamelesi yapılmamalıdır. Çocuğun sadece karnesi zayıftır, kişiliği değil, kişiliğine genelleme yapılması doğru değildir. Kişiliğine yönelik olumsuz davranışlarla karşılan çocuk yalnızca ’başarılıysam değerliyim ve yeterliyim, başarısız olursam kimse beni sevmeyecek’ gibi işlevsel olmayan gerçek dışı düşünceler geliştirebilir. Bu durum çocukta özgüven eksikliğine sebep olabilir. Ayrıca sadece başarılı olursam toplumdan onay ve değer görebileceğim inancı ile yalan söyleme ya da kaçınma davranışları gibi yollara başvurabilir.”

Kimi çocuğun sayısal derslerde iyiyken, kimisinin resimde, el becerisinde iyi olabildiğine vurgu yapan Süyür, ilgi ve becerilerin her çocukta farklı olduğunu anımsattı.

“Yaz tatili bir çeşit özgürlük gibidir. Arada bir soluklanmak, disiplinden az da olsa uzaklaşma fırsatıdır. Çocuklar kadar aileler için de önemi büyüktür” diyen Süyür, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Çocuklar için gerçek anlamda dinlendirici, rahatlatıcı ve motivasyonla yeni döneme başlamalarını sağlamak ailelerin elindedir. Her öğrencinin tatille ilgili beklentisi farklıdır. Kimi öğrenci yaz tatilini, eksiklerini gidermek için ders çalışarak değerlendirirken kimi öğrenci günlerini televizyon veya bilgisayar başında geçirmeyi tercih ediyor olabilir. Fakat sonuç her ne olursa olsun kötü karnenin tek sorumlusu çocuk değildir, çocukla bu sorumluluğu paylaşmak gerekir.

Çocuğun okuldaki başarısızlığının nedenlerine gelince, bunlardan bazıları çocukların kendilerine has kişisel özellikleridir. Bilinmelidir ki her çocuk aynı değildir. Her çocuğun farklı kendi şahsına özel becerileri vardır. Önemli olan okul ve aile arasındaki uyumdur. Her iki gözlemci de çocuğun neye yeteneği olduğunu gözlemlemelidir ve o alanda çocuklarımız desteklenerek, geleceğimizin mirasları, özgüvenli çocuklar yetiştirilir.”

AİLEDEN KAYNAKLAR NEDENLER

Başarısızlığın ikinci nedeninin, aileden kaynaklanan nedenler olabileceğine işaret eden Süyür, “Şöyle ki; anne-babanın sağlıklı model olması, kültürel seviyenin, ders çalışma ortamının sağlanması, ailenin disiplini, başarıyı olumlu etkileyen faktörlerdir” ifadelerini kullandı.

Diğer bir düşünülmesi gereken konunun, okuldan kaynaklanan nedenler olduğuna vurgu yapan Süyür, “Okuldaki eğitim ve öğretim programının çocukların gelişim seviyelerine uygun zenginleştirilmiş programlar olması gerekir. Ayrıca, çocuğun akademik başarısı beklenenin altında ise öncelikle bir araştırma yapılmalıdır” uyarısını yaptı.

Bazen çocukla aile ve okul uyum içinde olup, çocuk çalışsa bile başarı elde edilemediğinin altını çizen Süyür, şunları kaydetti:

“Bu noktada çocuktaki kaygı düzeyine bakılmalı. Çalışmasına rağmen bilgiyi kâğıda dökememesinin birçok nedeni olabilir. Bilişsel anlamda çarpıtmalar yapabilir. İşlevsel olmayan düşünceleri ele alınıp çalışılmalı. Bilişsel davranışçı terapi ile seanslar uygulanmalı. Çocuğun gelişim düzeyini, öğrenme biçimlerini ve dikkat becerilerini anlamayabilmenize yardım edecek, birtakım çocuk değerlendirme testleri var, çocuk-aile ve okula yönelik bir çalışma düzenlenmeli. Bu üçgen kurulabilirse, sorunu çözmeye adım atmış oluruz.”

 

TATİL ÖNERİSİ

Anne-babalara, “Karne ile birlikte güzel bir tatil heyecanı da beraberinde gelir, önemli olan karne heyecanını karne sendromuna çevirmemektedir. Karne almak, aksine çocuklara tatilin geldiğini çağrıştırmalıdır” diye seslenen Süyür, tatille ilgili şu önerilerde bulundu:

“Çocuğunuz düşük notlar getirmiş olsa da onunda tatile, okul düzeninden uzaklaşamaya ihtiyacı olacağını unutmayın. Bu sebeple düşük notu olsa bile çocuğunuz elinden gelenin en iyisini yaptı ise ona da bir ödül vermeniz, onu motive edecektir. Böylece çocuğunuzun sizin ona vereceğiniz ödül için çalışma gerekliliği yerini ‘kendim için çalışmalıyım’ düşüncesine bırakır. Bu da çocuğunuz da özdisiplin gelişmesini sağlayacaktır.

Çocuğun tatilde bol bol dinlenmesine ve tatilin keyfini çıkarmasına fırsat tanıyın. Tatil zamanını birlikte vakit geçirebileceğiniz, çocuğunuzun yeni dönem için enerji depolaması için bir olanak olarak görün. Tatil döneminde bilgisayar başında çok fazla vakit geçirmenin hem sağlıksız beslenmeyi tetikleyeceği hem de uyku düzeni olumsuz etkileyeceği bilinmelidir.

Bilgisayar başında çok fazla zaman harcayan çocukların obeziteye daha yatkın olabildiği araştırmalarla desteklenmiştir. Geç uyuyup, geç uyanan çocuk kahvaltı öğününü kaçırır. Kahvaltı öğünü mutlaka olmalı. Çocuğunuzu kitap okumak, bulmaca çözmek gibi aktivitelerde bulunması için onu teşvik edin. Havaların ısınması ile havuza girmek, denizde yüzmek gibi enerjisini atabileceği fırsatlar tanıyın.”

Okulun açılmasına doğru, bir önceki dönemi hatırlatıcı çalışmalarla ödül yöntemi uygulanarak çocuğa destek olunmasını isteyen Süyür, anne ve babalara, “Çocuğunuzun size karşı yapmasını istemediğiniz hiçbir davranışı siz de çocuğunuza sergileyemeyiniz. Unutmayın ki çocuk söylenenden çok, gördüğünü rol model olarak alır” diyerek sözlerini tamamladı.

 

 

SANKO OKULLARI BASKETBOL TAKIMI İL BİRİNCİSİ OLDU

Basketbol Federasyonu tarafından düzenlenen U10 Erkekler Basketbol İl turnuvasında, SANKO Okulları SANKO Spor Basketbol Takımı il şampiyonu oldu.

Şahinbey Spor Salonu’nda düzenlenen müsabakada, SANKO Okulları öğrencilerinden Arda Akıcı, Batu Güdemezoğlu, Berker Udumlu, Ahmet Arda Gürbüzer, Aras Kızılateş, Demir Şüğün, Çağan Güler, Fırat Güney, Can Yetkin, Ali Sina Bozbaş, Doruk Başkaya, Aras Karabağlı ve Doruk Erdoğan’dan oluşan SANKO Spor Basketbol Takımı il birincisi olmayı başardı.

SANKO Okulları Genel Müdürü Fırat Mümtaz Asyalı, U10 Erkekler Basketbol İl Şampiyonası’nda birinci olan SANKO Spor Takımı sporcularını, antrenörleri kutlayarak başarılarının devamını diledi.

 

 

NÖROLOJİ UZMANI DR. FIRAT, SANKO ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ’NDE

SANKO Üniversitesi Sani Konukoğlu Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde Nöroloji Uzmanı Dr. Yasemin Ekmekyapar Fırat, hasta kabulüne başladı

Uzm. Dr. Yasemin Ekmekyapar Fırat, 1986 yılında Palu'da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Malatya'da tamamladı. Birincilik ile girdiği İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 2011 yılında mezun oldu. Aynı yıl Malatya'nın Darende İlçesi'nde pratisyen hekim olarak devlet hizmet yükümlülüğü görevine başladı. 

2012-2016 yılları arasında Gaziantep Üniversitesi Nöroloji Kliniğinde uzmanlık eğitimini tamamladı. Devlet hizmeti yükümlülüğünü Ocak 2017 - Ağustos 2018 tarihleri arasında Kahramanmaraş Afşin Devlet Hastanesi'nde tamamladı. Eylül 2018 - Mayıs 2019 tarihleri arasında özel bir sağlık kuruluşunda hizmet verdi. Türk Nöroloji Derneği ile Gaziantep Tabipler Odası’na üyelikleri bulunmaktadır.

Evli ve bir çocuk annesi olan Dr. Fırat, Haziran 2019 tarihi itibariyle SANKO Üniversitesi Sani Konukoğlu Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde Nöroloji Uzmanı olarak hasta kabul etmeye başlamıştır.

NÖROLOJİ POLİKLİNİĞİ

Halen Prof. Dr. Münife Neyal ve Uzm. Dr. Gönül Çakmak’ın hasta kabul ettiği SANKO Üniversitesi Sani Konukoğlu Hastanesi Uygulama ve Araştırma Merkezi Nöroloji Polikliniği, tüm nörolojik hastalıkların tanı ve tedavisi için gerekli bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans, elektroensefalografi (EEG), elektromiyografi (EMG) ve kan tetkiklerinin yapılabildiği bir birimdir.

Tanı ve tedavisi yapılabilen hastalıklar şunlardır.

1.            Beyin damar hastalıkları:

                A)           Beyin damar tıkanıklıkları,

                B)           Beyin kanamaları.

2.            Epilepsi (sara) hastalıkları.

3.            Baş ağrıları (migren, stres kaynaklı, beyin dokusu hastalıklarına bağlı).

4.            Bel – boyun ağrısı.

5.            Yüz veya başın değişik bölgelerinde ortaya çıkan nevraljik ağrı.

6.            Hareket bozuklukları: Parkinson hastalığı, distoniler, diskineziler.

7.            Beyin ve omurilik hücrelerinin yıkımı ile ilgili hastalıklar: Bunamalar (damar hastalıklarına bağlı, Alzeimer tipi, vb.), ALS.

8.            Beyin ve omurilikte miyelin yıkımı ile giden hastalıklar: Multipl skleroz, akut demiyalinizan ansefalomiyelit, transvers myelit.

9.            Kas hastalıkları, sinir – kas kavşağı hastalıkları (myestenia gravis, vb.).

10.          Merkezi sinir sisteminin yapısı ile ilgili hastalıklar.

11.          Vücudun çevresel sinirlerinin hastalıkları: Nöropatiler; İlaç zehirlenmelerine bağlı, şeker benzeri metabolik hastalıklara bağlı, immun kökenli, vb.

12.          Baş dönmesine yol açan hastalıklar.

13.          Bilinci bozan hastalıklar.

SANİ KONUKOĞLU HASTANESİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ

Çağdaş hastane yönetimi anlayışıyla yönetilen ve sağlıkta yüksek kalitenin adresi haline gelen hastanede, Acil Servis, Biyokimya, Patoloji ve Tıbbi / Klinik Mikrobiyoloji Laboratuvarları, Radyoloji, Nükleer Tıp, Kardiyovasküler Cerrahi, Organ Nakli Merkezi, Nefroloji, Hematoloji, Terapötik Aferez Merkezi, Genel Cerrahi, Beyin Cerrahisi, Çocuk Cerrahisi, Dahiliye, Gastroenteroloji, Endokrinoloji, Kulak Burun Boğaz, Pediatri, Kardiyoloji, Göğüs Hastalıkları, Üroloji, Ortopedi ve Travmatoloji, Enfeksiyon Hastalıkları, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Plastik Rekonstrüktif Cerrahi, Göz Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Nöroloji, Psikiyatri, Göğüs Cerrahisi, Dermatoloji, Uyku Laboratuvarı, Obezite Merkezi, Periton Diyalizi Merkezi, GETAT (Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp) ve Üremeye Yardımcı Tedavi Merkeziyle uzman tanı ve tedavi yöntemleri uygulanıyor.