GAZİANTEP SANKO HABERLERİ (3)

SANKO OKULLARI ESKRİMDE DE VARIM DEDİ

Türkiye Olimpiyat Hazırlık Merkezi tarafından düzenlenen “Gaziantep Okullar Arası Eskrim Yarışması”nda SANKO Okulları sporcuları çeşitli kategorilerde beş birincilik, üç ikincilik, iki üçüncülük ve bir dördüncülük dereceleri elde etti.

Gaziantep Çok Amaçlı Spor Salonunda düzenlenen yarışmada; SANKO Okulları sporcularından Barış İkidağ “Küçük Epe Erkek Kategorisi” il birincisi, Ekin Asyalı “Yıldız Flöre Kız Kategorisi”nde il birincisi, Koray Peltek “Yıldız Flöre Erkek Kategorisi”nde il birincisi, Setenay Sarsu “Genç Epe Kız Kategorisi”nde il birincisi, Alper Koçer “Genç Epe Erkek Kategorisi”nde il birincisi olarak büyük bir başarı sağladı.

SANKO Okulları sporcularından Muzaffer Alp Konukoğlu “Küçük Epe Erkek Kategorisi” il ikincisi, Ayşegül Ener “Yıldız Flöre Kız Kategorisi”nde il ikincisi, A. Beyza Yıldırım “Genç Epe Erkek Kategorisi”nde il ikincisi, Muhammet Hanifi Şireci “Küçük Epe Erkek Kategorisi” il üçüncüsü, Alper Gezer “Yıldız Flöre Erkek Kategorisi”nde il üçüncüsü ve Muhammed Yiğit Aliravcı “Yıldız Flöre Erkek Kategorisi”nde il dördüncüsü oldu.

SANKO Okulları Genel Müdürü Fırat Mümtaz Asyalı, okullarında Eskrim Sporuna bu yıl başladıklarını ve yarışmadan böylesine güzel sonuçlar elde etmesinden gurur duyduklarını belirterek, sporcularını ve emeği geçen öğretmenleri Tolgahan Çiftçi ile Canan Çiftçi’yi kutladı.

Asyalı, Gaziantep’i ve okullarını Türkiye finallerinde temsil edecek olan Yıldız ve Gençler kategorilerinde birincilik ve ikincilik derecelerini kazanan sporcularına finalde başarılar diledi.

 

 

SANKO ORTAOKULUNUN TÜBİTAK PROJE YARIŞMASINDA BÜYÜK BAŞARISI

SANKO Okulları Ortaokul öğrencilerinin hazırladığı sekiz projesi, “TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması”nda il elemelerini geçerek Adana'da yapılacak bölge sergisine katılma hakkı kazandı.

SANKO Ortaokulu öğrencilerinden Zehra Naz Meriç ve Bahar Keskin, “Biyoloji” dalında, öğretmenleri Gülden Dilsiz ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde hazırladıkları “Biyoplastik Değil Biyoarıtma” proje ile yarışmaya katıldı. Bu proje ile atık suların arıtılmasını sağlanarak bu arıtmayı doğal malzemeden ve farklı bir çalışma ile ortaya koydu.

Öğrencilerden Nilsu Göymen ve Gökçe Bilge, öğretmenleri Gülden Dilsiz ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Biyoloji” dalında hazırladıkları “Rüzgâr Enerjisi Santrallerinde Kuş Ölümlerinin Engellenmesi” projesinde, kuşların göç yollarında bulunan rüzgâr güllerine yerleştirecekleri sistem ile kuş ölümlerinin engellenmesi amaçlandı.

Nazlı Hilal İletmiş ve Bahar Oğuz ise öğretmenleri Gülden Dilsiz ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Fizik” dalında “Trafik Kazalarını Engellemede Yeni Stop Lambası Tasarımı” projesi ile iki araç arasındaki iletişimi yaptıkları tasarım ile güçlendirip kazaların engellenmesi planlandı.

Beyzanur Ocak ve Ece Güner, öğretmenleri Gülden Dilsiz ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Kimya” dalında hazırladıkları “Yer Elması – Kitosan Modifiye Ürünü Kullanılarak Atık Sulardan Asit Kırmızısı 1 (Ak 1) Boyar Maddesinin Adsorpsiyon Yöntemi ile Gideriminim İncelenmesi” projesinde doğaya atık olarak verilen boyalı suların arıtılması öngörüldü.

Nuray Nehir Sürmelioğlu ve Ada Akıcı, öğretmenleri Aslı Karagüzel ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Teknoloji Tasarım” dalında hazırladıkları “Korkma Dokun” proje ile en çok kullandığımız yerlerden bulaşan mikropları öldürüp, mikrop bulaşması engellendi. 

Onur Ata Kılıç ve Şevval Tural, öğretmenleri Aslı Karagüzel ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Biyoloji” dalında “Kan Testlerinin En Büyük Sorunu Olan Hemolizin Önlenmesi” adlı projeyi hazırladılar. Bu proje kan testlerinde oluşan yanlışlığı ve yanlış tedavi uygulamalarının önlenmesi amaçlandı.

Ezel Öykü Şengül, öğretmenleri Ziya Öğüt ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Biyoloji” dalında “El Hijyeni için, Sabununuzu Bilinçli Seçin” adlı projeyi hazırladılar. Bu projede ise sabunların antibakteriyel özelliklerini karşılaştırıp bu özelliklere sahip en iyi sabunu belirleyecek ve sabun seçiminde yaptığı testler ile doğru seçim yapmayı sağlanacak.

Selin Nur Çapkur ve Bade Algan, öğretmeni Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Fizik” dalında “Eğimli Bölge Sedyesi” projesi ile hastaların ilkyardımdan sonra taşınma sırasında baş, boyun ve bel düzlemi korunarak her zaman yatay pozisyonda taşınması sağlanacak.

SANKO Okulları Genel Müdürü Fırat Mümtaz Asyalı, ortaokul öğrencilerinin rehber öğretmenleri eşliğinde hazırladıkları ve ilk elemeleri geçerek bölge elemelerinde 8 proje ile Gaziantep’i ve okullarını temsil edecek olmasının gururunu yaşadıklarını belirterek, öğrencilerine ve emeği geçen öğretmenlerine bölge elemelerinde başarılar diledi.

 

 

SANKO ÜNİVERSİTESİ BESLENME VE DİYETETİK BÖLÜMÜ’NDEN ETKİNLİK

 İREM EKİN AVCI, “DÜNYA MUTFAKLARI SENTEZİ” VE “GLÜTENSİZ GIDALAR ATÖLYESİ” GERÇEKLEŞTİRDİ

SANKO Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerine yönelik mesleki bilgi ve deneyimleri arttıracak eğitimler düzenlemeye devam ediyor. 

Stil Sahibi Sofraların ve Aver Gıda’nın Kurucusu, BESTYLE Magazine de Food and Design Editörü İrem Ekin Avcı, Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Laboratuvarı’nda “Dünya Mutfakları Sentezi” ve “Glütensiz Gıdalar Atölyesi” konulu çalıştaylar düzenledi.

İrem Ekin Avcı “Dünya Mutfakları Sentezi” konulu çalıştayda, Fas Mutfağı Mergues sosis yapımı, taze İtalyan makarnası yapımı (Vermicelli, rigatoni types), Fransız baget ekmeği yapımı (Bruschetta sunumu ile) ve balkabaklı Vol Au Vent yapım aşamalarını uygulamalı olarak öğrencilere aktardı.

Avcı, “Bir diyetisyenin doğru beslenmeye yönlendirebilmesi için öncelikle doğru reçeteyi geliştirebilmesi gerekir. Bu nedenle mutfağa da hâkim olmalıdır” dedi.

Bu bakış açısı ile öğrencilerle birlikte mutfağa girdiklerini belirten Avcı, “Dünyaca bilinen tarifleri, ülkemizden tedarik ettiğimiz ürünler ile mutfağımızda hazırladık. Mevcut reçeteleri daha sağlıklı ve uygulanabilir hale getirdik” diye konuştu.

GLÜTENSİZ GIDALAR ATÖLYESİ

Avcı, Glütensiz Gıdalar Atölyesi çalıştayında ise öğrencilerle birlikte ıspanak ve glütensiz peynir, kiş, dev grissini çubukları (baharatlı), taze İtalyan makarnası ve truff pasta yapımı gerçekleştirdi.

Glütensiz beslenmek zorunda kalan hastaların alerjik reaksiyonlarını tetiklemeden tüketebilecekleri reçeteler hazırladıklarını anlatan Avcı, “Öğrencilerimiz, alternatif tarif geliştirebilmeleri adına birçok hammaddeyle çalışma fırsatı buldu. Kitaplarda yazan, mutfaklarda daha az kullanılan besin kaynaklarını çalıştayda deneyimleyerek, paketlenmiş gıdaya alternatif tarif sunabileceklerini deneyimlediler” ifadelerini kullandı.

Öğrencilerin, Çölyak hastalığında paketlenmiş glütensiz unların bile bulguları değiştireceği gerçeği üzerine unları işlemeyi öğrendiklerine vurgu yapan Avcı, mutfak atölyesinde 12 çeşit un ile geliştirilmiş glütensiz tarifler yaptıklarını, unların genel yapısını tanıdıklarını ve bakliyattan un nasıl yapılır konusuna değindiklerini söyledi.

 Çalıştayın sonunda öğrencilerin glütensiz beslenmenin temelini oluşturan tahıl grubu ile farklı tarifler gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Avcı, geleceğin diyetisyenleri ile mesleki yeterlilikleri açısından glütensiz mutfak deneyimi yaşamaktan duyduğu memnuniyeti sözlerine ekledi.