EKİNÖZÜ BELEDİYE HABERLERİ (2)
RİZELİ GENÇLERDEN BAŞKAN ÇELEĞEN’E ZİYARET
Elbistan Gençlik Merkezi Müdürlüğü ile Rize Gençlik Merkezi Müdürlüğü'ün birlikte hazırladığı Çay Şeker Kardeşliği projesi kapsamında Elbistan İlçesine gelen 17 Rizeli genç Ekinözü Belediye Başkanı Nursi Çeleğen’i ziyaret ederek İlçeyi gezdiler.
Çay üretiminde Türkiye’nin en önemli şehirlerinden olan Rize’den şeker üretiminde Türkiye’nin en önemli şehirlerinden olan Elbistan İlçesine gelen ve buradan ise Ekinözü İlçesini ziyaret eden Rizeli gençlerle yakından ilgilenen Ekinözü Belediye Başkanı Nursi Çeleğen gençlere Kırımızı Göletti ve İçmeleri gezdirdi.
Çayla şekerin birbirini tamamlaması fikrinden yola çıkarak Elbistan Gençlik Merkezi ile Rize Gençlik Merkezi tarafından hazırlanan ‘Çay-Şeker Kardeşliği’ projesi kapsamında geçen hafta Rize’ye giderek çayın tarladan sofraya geliş sürecine tanık olan ve çay toplayan Elbistanlı gençlerden sonra Rizeli gençler de şekerpancarının sofraya ulaşıncaya kadar yaşadığı değişimi görmek için Elbistan’a geldi. Rize Gençlik Merkezi Müdürü Yasin Çakmakçı nezaretindeki 17 Rizeli genç, Elbistan programının yanı sıra Ekinözü İlçesinede gezi düzenlediler. Elbistan Gençlik Merkezi Müdürü Ahmet Yılmaz’ın eşliğinde Ekinözü’ne giden Rizeli gençler, Belediye Başkanı Nursi Çeleğen’i makamında ziyaret etti.
Burada Başkan Çeleğen’e ahşap çay kutusu ve Rize bezinden atkı hediye edildi.
Daha sonra Ekinözü Belediye Başkanı Nursi Çeleğen, İlçe Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürü İbrahim Yener’le birlikte Aşağı ve Orta İçme’de doğal maden suyu kaynaklarını gören Rizeli gençler, daha sonra terk edilen demir madeninde oluşan kızıl göleti inceledi. Rizeli gençler, ilk defa karşılaştıkları bu doğal oluşumu bol bol fotoğraflamayı ihmal etmedi. Başkan Çeleğen, ziyaretin son bölümünde ise Başkan Çeleğen Rizeli gençlerle akşam yemeği ikramında bulundu.
Gezi sonrasında değerlendirme yapan Elbistan Gençlik Merkezi Müdürü Ahmet Yılmaz, Ekinözü Belediye Başkanı Nursi Çeleğen’e misafirperverliğinden dolayı teşekkür etti.
Rize Gençlik Merkezi Müdürü Yasin Çakmakçı ise, projeyi toprağa atılan bir tohuma benzetti. Çakmakçı, “Elbistan Gençlik Merkezi ile Rize Gençlik Merkezi arasında ‘Çay-Şeker Kardeşliği’ projesi yapmaktayız. Projenin ilk aşamasında Elbistanlı gençleri Rize’de misafir etmiştik. İkinci etapta da Rize Gençlik Merkezi’ni aktif olarak kullanan gençlerle Elbistan’a geldik. Çayın ve şekerin tarladan soframıza geliş serüvenine gençlerimizin birebir yaparak, yaşarak, dokunarak tanık olmasını amaçlamamızın yanı sıra kültürel bir alışveriş olmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Yeni dostluklar oluşturmak için buradayız. Ekinözü Belediye Başkanımız Sayın Nursi Çeleğen, bu kapsamda bizleri ağırladı. Kendisine sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz” şeklinde konuştu.
Ekinözü Belediye Başkanı Nursi Çeleğen ise, farklı kültürlerin tanışmasını ve kaynaşmasını sağlayacak projelerin önemine vurgu yaptı. Çay-Şeker Kardeşliği projesi, hem Elbistan’ımız hem de Rize’miz için önemli bir çalışma olmuş. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum. İnşallah Elbistan-Ekinözü bölgemizle Rize arasında kurulacak dostluk ve kardeşlik bağı inşallah uzun yıllar sürer. 81 vilayetimiz bizim için çok önemlidir. Rize’nin bizim yanımızda ayrı bir yeri vardır. Ülkemize 15 yıldır hizmet eden Cumhurbaşkanımızın memleketidir. Kendilerini ağırlamaktan dolayı mutluluk duyduk. İnşallah önümüzdeki dönemde Ekinözü’müz ile Rize arasında da böyle bir program düzenlemeyi düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.
BÜYÜKŞEHİR’DEN EKİNÖZÜ’NDE AŞURE
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Muharrem ayı dolayısıyla başlattığı aşure programına Ekinözü ilçesi ile devam etti.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü tarafından hazırlanan 3 bin kişilik aşure vatandaşlara dağıtıldı.
Aşure programına Kahramanmaraş Büyükşehir Beledi Başkanvekili Ramazan Tutlu, Ekinözü Kaymakamı Fatih Sayar, Ekinözü Belediye Başkanı Nursi Çeleğen ile meclis üyeleri, daire başkanları, muhtarlar ve vatandaşların katıldı.
Burada bir açıklama yapan Başkanvekili Ramazan Tutlu: “ Muharrem ayı dolayısıyla düzenlediğimiz aşure etkinlikleri kapsamında Ekinözü ilçemizdeyiz. Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç’un selamlarını vatandaşlarımıza ilettik. Bu tür etkinliklerimizle birlik ve beraberliğimizin pekişmesi adına devam ettirmekteyiz.
Toplumun birbiriyle kaynaşması ve dayanışma içerisinde olması bu tür etkinliklerin önemini bir daha ortaya çıkarmaktadır. Bu tür etkinliklerimizin bizim memleketimiz adına birlik ve beraberlik ruhu taşıması adına çok önemli olduğunu düşünüyoruz.
Şu anda da Büyükşehir meclis üyelerimizle, kaymakamımız ve ilçe belediye başkanımızla, daire başkanlarımız ve muhtarlarımızla ve de vatandaşlarımızla hep bir araya geldik. Bunun mutluluğu ve gururu içindeyiz” dedi.
Ekinözü İlçe Kaymakamı Fatih Sayar ise yaptığı açıklamada: “Büyükşehir Belediyemizin düzenlediği Aşure etkinliğindeyiz. Muharrem ayı tarihimizde ve dinimizde ayrı bir yeri olan bir aydır. Bundan dolayı bizler Muharrem ayında kendimizi gözden geçirme, özümüze dönme durumunda kalıyoruz. Bu manada da Büyükşehir Belediyemizin aşure etkinliğinin buna katkı sunacağını düşünüyor ve Büyükşehir Belediyemize teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Ekinözü Belediye Başkanı Nursi Çeleğen ise yaptığı açıklamada: “Mübarek Muharrem ayımızın son günlerine yaklaşıyoruz. Büyükşehir Belediyemiz ile Ekinözü Belediyemizin ortaklaşa düzenledikleri aşure programındayız. Vatandaşlarımıza çok güzel aşure ikram ediyoruz. Bu vesile ile Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Fatih Mehmet Erkoç beye çok teşekkür ediyorum. Bu günler güzel günler ve mutluluk verici günler. Vatandaşlarımızın da yoğun bir ilgisi var. Katılan herkese teşekkür ediyor, saygılar ve sevgiler sunuyoruz” diye konuşarak teşekkürlerini ifade etti.