DULKADİROĞLU İLÇE HABERLERİ (2)
BAŞKAN OKAY’DAN ATIK PİL TOPLAYAN OKULLARA ÖDÜL
Dulkadiroğlu Belediye Başkan Necati Okay, atık pil toplayarak geri dönüşüme katkı sağlayan 8 okulu çeşitli hediyelerle ödüllendirdi. Proje kapsamında Dulkadiroğlu ilçesinden 2 bin 150 kilogram atık pil toplandığı bildirildi.
Çevre konusunda hassasiyetini her fırsatta dile getiren Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, bu kapsamda hayata geçirdiği geri dönüşüm projesi ile 8 okula hediyeler dağıttı. Atık pil toplama projesi kapsamında başlatılan çalışmalar çerçevesinde ilçe genelinde toplamda 2 bin 150 kilogram atık pil toplandığını anlatan Başkan Okay, birinci olan Şehit Mıllış Nuri İlkokulu’nun tek başına toplamda 551 kilogram atık pil topladığını söyledi.
Başkan Okay, projenin ödül töreninde yaptığı konuşmasında çevre duyarlılığa dikkat çekerek şunları söyledi: “Yaşanılabilir bir Dulkadiroğlu için çıktığımız bu yolda ortaya koyduğumuz birçok projeyle ilçemizi bir adım daha öteye götürdük. Özellikle çevre konusunda hassasiyetimizi her zaman dile getirdik ve projelerimize bu hassasiyetimizi yansıttık. Geri dönüşüm konusunda Kahramanmaraş’ta ilkleri başlatarak farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Bu kapsamda geri dönüştürülebilir atıklar konusunda çeşitli projeleri hayata geçirdik. Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın öncülüğünde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından başlatılan ‘Sıfır Atık Projesi’ni de destekliyor ve bu noktada üzerimize düşeni yapmak adına çalışıyoruz. Özellikle adeta geleceğimizi zehirleyen atık pil konusunda duyarlılık oluşturmak adına başlattığımız ödüllü projemize dikkat çekmek istiyorum.Toprağa karıştığında toprağın yapısını değiştiren ve tarımsal üretimi adeta bitiren atık pil konusunda eğitim kurumlarımızı ve diğer tüm kamu kurumlarımızı duyarlı hale getirmek için gerekli tüm çalışmaları yapıyoruz.”
“ATIK PİLLERİN TOPRAĞIMIZI ZEHİRLEMESİNE MÜSAADE ETMEYECEĞİZ”
Atık pil toplama projesinin devam edeceğini aktaran Başkan Okay, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bir adet kalem pil toprağa atıldığında 4 metreküp toprağı zehirleyebilme potansiyeline sahiptir. Yine 1 adet atık pil 600 bin ton suyu zehirleyebilir. Bu da yaklaşık 10 kişinin 1 yıllık su tüketimine denk gelmektedir. Yalnızca insan değil toprak, toprakta yaşayan canlılar, su ve suda yaşayan bütün canlılar bu olumsuzluktan etkilenmektedir. Kısacası atık pillerin zararları yalnızca insanları değil tüm doğayı ve tüm canlıları etkilemektedir. Cıva, kadmiyum, kurşun, çinko, mangan, lityum, demir, nikel, kobalt gibi insan vücudunda toksik etkileri bulunan metaller, pillerin çevreye bilinçsizce atılmasıyla insana ve doğaya zarar verir.Okullarımızda bu kapsamda başlattığımız çalışmalarımızla çocuklarımızın da çevre konusunda hassasiyetlerini artırmayı hedefliyoruz. Geleceğimizin anahtarı olan çocuklarımıza bu hassasiyeti kazandırırken ödüllendirmek adına da bir çalışma yaptık. Bugün topladığı atık pillerle geleceğini koruma altına alan öğrencilerimize ve okullarına çeşitli ödüller vereceğiz. Burada önemli olan çocuklarımızın çevre konusunda duyarlı hale gelmesini sağlamak ve büyüklerini de bu duyarlı duruşa yönlendirmelerine katkı sağlamaktır. Ben bu güzel projede emeği bulunan herkese teşekkür ediyor ve tüm halkımızın çevre konusunda daha hassas olmasını diliyorum.”
Atık pil toplama projesi 2015-2016 Eğitim Öğretim yılı kapsamında; 1. Şehit Mıllış Nuri İlkokulu, 2. Onikişubat İlkokulu, 3. Ziya Gökalp İlkokulu, 4. Reşit Gümüşer İlkokulu’na ödülleri verildi. 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı kapsamında ise; 1. Yahya Kemal İlkokulu, 2. Deniz Bitmiş İlkokulu, 3. Karacaoğlan İlkokulu, 4. Atatürk İlkokulu’na ödülleri verildi.
DULKADİROĞLU’NDAN SIFIR ATIK PROJESİNE BÜYÜK DESTEK
Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan tarafından ilk olarak Cumhurbaşkanlığı külliyesinde başlatılan Sıfır Atık projesine Kahramanmaraş’tan da destek geldi. Geri dönüşüm cihazı Atıkmatik’i tanıtan Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, ilçe genelinde Sıfır Atık projesini başlattıklarını söyledi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan tarafından başlatılan ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından da desteklenen Sıfır Atık projesine Dulkadiroğlu’ndan destek geldi. Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, ilçe genelinde geri dönüşüm seferberliği başlattıklarını söyledi. Kağıt, evsel yağ, cam şişe, pet şişe, atık pil, bayat ekmek ve daha bir çok konuda geri dönüşüm projeleri yaptıklarını hatırlatan Başkan Okay, Sıfır Atık projesi kapsamında geri dönüşümde yeni bir aşamaya geçtiklerini kaydetti.
Başkan Okay, Atıkmatik cihazının tanıtımında yaptığı konuşmayı şu şekilde sürdürdü: “Dulkadiroğlu Belediyesi olarak çevre duyarlılığı konusunda hassasiyetimizi her fırsatta dile getiriyoruz. İlçemiz sınırları içerisinde özellikle geri dönüşüm projeleri kapsamında çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Hem ekmek israfına yönelik hem de geri dönüşüm atıkları kapsamında bir çok projeye imza attık. Bunun yanı sıra plastik, cam ve metal atıklar için de geri dönüşüm çalışmaları başlattık. En önemli hedefimiz ilçemizden topladığımız tüm atık malzemeleri geri dönüşüme kazandıra bilmek. Şuanda çeşitli konularda geri dönüşümü sağlıyoruz. Bunu yüzde yüz yapana kadar da çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”
İLK CUMHURBAŞKANLIĞI KÜLLİYESİNDE BAŞLATILDI
Başkan Okay, cumhurbaşkanlığı külliyesinde uygulanan Sıfır Atık projesini ilk uygulayan belediye olduklarını hatırlatarak şunları söyledi: “Çevre duyarlılığı konusunda yaklaşık 6 ay önce Cumhurbaşkanlığı külliyesinde sayın cumhurbaşkanımızın eşi Emine Erdoğan önderliğinde atık projesi başlatılmıştı. Sıfır Atık diye isimlendirilen bu proje küllüye alanında uygulanmaya başlamıştı. Bu projeyi Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız desteklemekte ve teşvik etmektedir. Biz de bu projeye katılarak bölgemizde ilk uygulayan ilçe olduk. Yani bu Sıfır Atık projesini ilçemizde başlatarak gerekli çalışmaları yaptık. İlçemizden topladığımız atıkları geri dönüşüme kazandırarak dönüştürüyoruz.”
ATIKMATİK CİHAZI GERİ DÖNÜŞÜMÜ YENİ BİR BOYUTA TAŞIYOR
Atıkmatik cihazının da tanıtımını yapan Başkan Okay, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Daha önce de tanıtımını yapmış olduğumuz Atıkmatik projemizin ilk cihazını yerine monte etmiş durumdayız. Bu cihazlarımıza atık bırakan vatandaşımız belli bir puan kazanacaklar. Şuanda bu kazanılan puanlar anlaşmamız çerçevesinde Kahramanmaraş’ta iki adet şubesi bulunan simit sarayında değerlendirilebilecek. Bu ilk uygulamayı öğrencileri düşünerek başlattık. Öğrencilerimizi çevre kirliliği konusunda daha duyarlı hale getirmek istiyoruz. Sistemin çalışma şekli cihaza bırakılan atık maddenin tanınmasıyla başlıyor. Vatandaşımızın belediyemizden temin edeceği karlara yüklenen puanlar sistemin alt yapısını oluşturuyor. Bu puanları vatandaşlarımız şuanda simit sarayında kullana biliyor. İlerleyen dönemlerde bu alanı genişleteceğiz. İlerde bunu toplu taşıma araçları ve daha farklı alanlarda da kullanma olanağımız var.”