46 ülkeye tencere-tava ihracatı

Çiçekçi, Kahramanmaraş'ın tarihsel geleneğinde yer alan bakırcılığın, ilerleyen yıllarda yerine önce alüminyuma sonra da paslanmaz çelik mamulleri üretimine bıraktığını belirtti.

Kahramanmaraş’tan 46 ülkeye tencere-tava ihracatı 

Dünyanın yemeği Kahramanmaraş’ın tencerelerinde pişiyor

Kahramanmaraş’ta 1970 yılında el yapımı, paslanmaz çelik ve bakır tencere üretimine başlayıp, 1980’lerin başında otomatik makinelere yaptığı yatırımlarla kapasitesini arttıran İkra Şirketler Grubu,  46 ülkeye ihracat gerçekleştiren bir “dünya şirketi” konumuna ulaştı.

Çiçekçi, Kahramanmaraş’ın tarihsel geleneğinde yer alan bakırcılığın, ilerleyen yıllarda yerine önce alüminyuma  sonra da paslanmaz çelik mamulleri üretimine bıraktığını belirtti.

Çin'e ilk defa ihracat yapan firma

Çiçekci, “ 2003 yılında Türkiye’den Çin’e ilk defa ihracat yapan firma olduk. Paslanmaz çelik insan sağlığı açısından en uygun malzemelerdendir.  İnsan vücudunda bile kullanıldığında, vücut olumsuz reaksiyon vermiyor. Bugün teflonun zararları biliniyor. ABD’ye artık teflon tavaları sokamıyorsunuz, çünkü almıyorlar.” dedi.

Kahramanmaraş çelik tencere üssü oldu

İkra Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Selahaddin Çiçekci, Kahramanmaraş’ta paslanmaz çelik mamulleri üretiminin yoğunlaştığını ve kente  irili ufaklı 300 firmayla Türkiye’nin çelik tencere-tava üssü konumuna geldiğini söyledi. 

4 milyon ton malzemenin yüzde 65'i Kahramanmaraş'ta

Otomotiv, inşaat ve gıda sanayinde kullanılan paslanmaz çelik sektöründe Türkiye’ye giren 4 milyon ton malzemenin yüzde 65’inin Kahramanmaraş’ta değerlendirildiğini belirten Çiçekci, “Sektör Kahramanmaraş’ta günden güne daha da gelişiyor. Biz de İkra Şirketler Grubu olarak “PREMIER” markamızla büyümeyi, gelişmeyi sürdürüyoruz. Şu an dünyanın 46 ülkesine ihracat yapıyoruz. Dünyada ayak basmadık yer bırakmadık” diye konuştu.

Ülkelerin talebine göre üretim

Heyeti büyük bir konukseverlik örneği ile ağırlayan Çiçekçi'nin gezdirdiği showroom da konukların ilgi odağı oldu. Her ülkenin geleneklerine ya da taleplerine göre üretim yaptıklarını anlatan Çiçekçi, müşteri memnuniyetinin kendileri için büyük önem taşıdığını vurguladı. 

Son teknoloji ürünü makineler ve ekipmanlarla yaptıkları üretimi de yerinde gösteren Çiçekçi, uygun fiyat politikasıyla rakiplerinden her zaman bir adım öne geçtiklerini, üretimlerinin de neredeyse tamamına yakın bölümünü ihraç ederek, ülkeye döviz girdisi sağlamanın ayrıca sevincini yaşadıklarını kaydetti..