Şehrimiz bulunmuş olduğu coğrafi konum olarak şehre ulaşım kolay, komşu illeri büyükşehirlerden oluşan, turizm anlamında kalabalık bir donanıma sahip ve özellikle halkımızın misafirperver olmasına rağmen bir türlü kabuğunu kırıp olması gereken konuma gelememektedir.
Şehrimizde, konaklama hizmetleri için otellerin sayısı azımsanamayacak arttı ve her bütçeye hitap eden konaklama hizmeti de mevcut. Özellikle şehrimize gelen üniversite öğrencilerine hitap eden cafe ve restoranlarımız, spor ve sportif faaliyetler, sanatsal kültür-sanat faaliyetleri tatmin edici mevcudiyettedir.
Şehrimiz termal ve kaplıca hizmetlerinde bir hayli bir gözde şehirdir diyebiliriz.
Kısacası şehrimiz;
Değerlendirildiğinde bir turizm kenti, yatırımcılar için çekici ve cezp edici bir sanayi şehri, bir öğrenci kenti, çeşitli doğal güzelliklere sahip, kentsel görünümü yapılan restorasyon ve kentsel dönüşüm faaliyetleri olumlu yönde ilerleyen, sokak ve caddeleri temiz ve güvenli, havası suyu sağlıklı yaşama elverişli, kültürel ve tarihsel varlıklara sahip, edebiyat ve şiirin beşiği, park, fuar ve mesire alanlarına sahip, özgün bir yerel mutfağa ve damak zevkine sahip, otellerde sunulan kaliteli hizmetlerle konaklama olanaklarına sahip, şehrimize üniversite okumaya gelen öğrenciler için yurt ve pansiyonlarla yeterli barınma olanaklarına sahip, çok sayıda özel sağlık kuruluşlarına sahip, alışveriş olanakları ve fiyatları genel olarak uygun, iklim koşulları tarıma elverişli ve bir tarım kenttir.
Elimizde bu imkânlara sahip bir kent var fakat bu kentin uyuyan makûs talihini bir türlü uyandıramıyoruz. Aslında her alanda kendine özgü ve diğer şehirlerden farklı olarak gün yüzüne çıkan o kadar cezp edici ve cilala parlat aşamasında bir şehir var. Gerek tanıtılamaması, gerek şehir efsaneleriyle ve mevcut oluşan önyargılarla kendi içinde büyüyen fakat ne uzayan ne de kısalan bir şehir, Kahramanmaraş
Şehirle, şehirde yaşayan insanların kaderi birdir. Şehrin kaderini değiştirirseniz, orada ki yaşayan insanların kaderinde değiştirmiş olursunuz. Yalnız bu sadece yöneticilerle, yâda belirli kurumlarla yapılacak bir iş değildi. Burada herkese iş düşmektedir. En basiti, bu gün şehrimizde birçok gezi turu düzenleyen şirketler var. Ama bu kendi cennet köşesine tur düzenlemek yerine başka şehirlere tur düzenliyorlar. İş adamlarımız kendilerine rakip olacak korkusuyla dışarıdan gelen yerli ve yabancı yatırımcılara olumlu referans olmuyorlar. Şehrimizin ulusal ve uluslararası tanıtımı yapılamıyor. Kendi değerlerimize sahip çıkıp, bu değerlerimizi markalaştırıp tescilletemiyoruz. Çok zengin bir mutfağa sahip olmamıza rağmen ve bu dönemde birçok ulusal televizyon kanalları bu yerel lezzetler hakkında programlar yapmasına rağmen bu televizyon kanallarını şehrimize davet edip şehrimizin ve mutfağımızın tanıtımını yapamıyoruz. Gerekli sayıda ve kalitede şehrimiz tanıtan belgesellerimiz yok. Tekstil şehriyiz fakat moda şehri değiliz. Durum bu kadar can sıkıcı, tekstil anlamında marka sayımız bir elin parmak sayısını geçmez.
Üniversite okumaya gelen öğrencilerimize maalesef ki gereken ilgi ve alakayı gösteremiyoruz. Buda bizim referanslarımızı olumsuz yönde etkiliyor.
Şehrimize gelen ziyaretçilerle ilk elden etkileşime geçen esnaf, satıcıların tutum veya
davranışları maalesef tatmin edici düzeyde değildir. Fakat bu şehrimizde imaj ve markalaşma çalışmalarının olmadığı kanısını da uyandırmasın var fakat yeterli değil. Bu yıl şehrimizin düşman işgalinden kurtuluşunun 97. Yılını kutluyoruz. İlk defa bu etkinliğimizi uluslararası statüye taşıyoruz. Bu şehrimizin tanıtımı hususunda çok önemli, birçok ülkeden ve şehirden misafirlerimizi ağırlayacağız ve gurur duyduğumuz destansı kurtuluş yılımızı beraber kutlayacağız. İnşallah bu ve bunun gibi organizasyonların, tanıtımların artması ve artırılması dileklerimle…